چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با تلاش تیم درمانی؛
فکرشهر: با تلاش تیم درمانی، یک کودک که راه تنفس او گرفته شده بود و علایم حیاتی نداشت، احیا شد...
کد خبر: ۳۰۵۷۲
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: با تلاش تیم درمانی، یک کودک که راه تنفس او گرفته شده بود و علایم حیاتی نداشت، احیا شد.

به گزارش فکرشهر، تیم پزشکی مرکز جامع خدمات سلامت شهر سعدآباد، با انجام یک cpr، موفق به نجات جان یک کودک دوساله این شهر  شد.

سهیلا موسوی رئیس تیم پزشکی مرکز خدمات جامع سلامت سعدآباد صبح یکشنبه در این زمینه اظهار داشت: بیمار کودک دو ساله بوده که در حین پسته خوردن، پسته وارد نای شده و منجر به بسته شدن راه‌های تنفسی کودک شده بود و در بدو ورود به درمانگاه کاملا سیانوزه و هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت.

وی افزود: بلافاصله تیم پزشکی این مرکز، عملیات احیاء را شروع کرد و با  باز کردن راه‌های هوایی این کودک موفق شدند که کودک را از مرگ حتمی نجات دهند.

موسوی گفت: پس از برگشت ضربان قلب، با معاینه کودک و بررسی وی، مشخص شد که این شیء وارد ریه سمت چپ کودک شده و تنفس کودک دچار مشکل شده است و با تماسی که با بیمارستان شهید گنجی انجام شد، مقدمات اعزام این کودک برای انجام برونشسکوپی به خارج از استان را مهیا کردند.

به گزارش مهر، تیم پزشکی مرکز خدمات جامع سلامت ولیعصر سعدآباد به سرپرستی دکتر سهیلا موسوی پس از ۲ ساعت تلاش، موفق به احیای بیمار شدند.

بیمار به‌منظور بررسی بیشتر و ادامه درمان، توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید گنجی منتقل شد و در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

تیم پزشکی در این عملیات، دکتر سهیلا موسوی، دکتر فاطمه حسانی، دکتر روناز نیکخواه، بهمن باقرزاده و رویا تنها بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر