جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در پی دلواپسی تعدادی از دلواپسان در برازجان؛
فکرشهر: همین واکنش ها و دلواپسی برخی دلواپسان، باعث گردید سیدمحمدمهدی جعفری با ارسال پیامی که یک نسخه ی ان در اختیار «فکرشهر» قرار گرفته، لغو مراسم در برازجان را خواستار شود. در پیام وی آمده...
کد خبر: ۳۰۵۹۵
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۶

فکرشهر: مخالفت برخی افراد و معدودی از نهادهای مستقر در برازجان با برگزاری نکوداشت سید محمدمهدی جعفری در برازجان باعث شد تا این نهج البلاغه پژوه برتر کشور، با ارسال پیامی به ستاد نکوداشتش، لغو این برنامه را خواستار شود.

سید محمدمهدی جعفری که پیش از این در برنامه ی نکوداشتش در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در تهران نیز اصلاح بین افراد و وحدت عموم مردم را خواستار شده بود، در پیام اخیر خود نیز بر این امر تاکید کرده و گفته: «برای حفظ وحدت و همدلی» اصرار دارم که برنامه لغو شود.

به گزارش فکرشهر، ششم آبان ماه بود که مراسم بزرگداشتی برای 60 سال فضیلت، فرزانگی، مبارزه، قران پژوهش و نهج البلاغه پژوهی سید محمدمهدی جعفری در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی تهران برگزار شد؛ مراسمی که با استقبال پر شور مردم و مسوولین سوای از مسوولیتشان و با افکار و دیدگاه های مختلف سیاسی همراه بود؛ نشستی برای قدردانی از پژوهش های یکی از برترین نهج البلاغه پژوهان ایران اسلامی.

ولی 43 روز بعد از آن گردهمایی ـ 19 آذرماه ـ و بعد از این که قرار شد بزرگداشتی برای وی در استان بوشهر و در دو شهر بوشهر و برازجان در 29 دی ماه برگزار شود، در نمازجمعه شهر برازجان، یکی از جوانان با قرائت بیانیه ای نسبت به حضور نماینده مردم دشتستان در آن آیین واکنش نشان داد و به این اعتراض کرد که محمدباقر سعادت در نشست حزب نهضت اسلامی حضور یافته است!! مطلبی که البته از سوی دفتر نماینده دشتستان تکذیب شد. در بیانیه دفتر سعادت بر حضور همه ی چهره ها و تفکرها در این مراسم قانونی و علمی تاکید شده بود.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و در جدیدترین رخداد، امام جمعه برازجان در خطبه های نماز جمعه ی این شهر ـ 10 دی ماه ـ به صورت تلویحی به مسوولین شهرستان و مسوولین برگزاری این نشست هشدار داد و گفت: «این اقدامات که در راستای احیاء جریانات ملی گرا و ضد نظام صورت می گیرد، حساسیت و عکس العمل های مردمی را در پی دارد و جامعه را دچار التهاب و چند دستگی می کند و برای جوانان ولایی و انقلابی شهر قابل تحمل نخواهد بود.»

همین واکنش ها و دلواپسی برخی دلواپسان، باعث گردید سیدمحمدمهدی جعفری با ارسال پیامی که یک نسخه ی ان در اختیار «فکرشهر» قرار گرفته، لغو مراسم در برازجان را خواستار شود. در پیام وی آمده:

«باسلام و تشکر از همهٔ سروران گرامی که با لطف و محبت قصد برگزاری نکوداشت برای این کمترین دارند ، اگرچه خود را شایستهٔ این همه محبت و لطف نمی دانم؛ لیکن از آنجا که برگزاری چنین مراسمی باعث وحدت و همدلی در میان عموم مردم و انتقال تجربه ها از نسل نخست انقلاب به نسل های بعد و ابلاغ پیام شهیدان و ایثارگران صدر انقلاب و شهدا و رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به نسلهایی است که آن روزگاران و حوادث مهم آن را تجربه نکرده اند، موافقت خود را با چنین مراسمی اعلام کردم! واکنون که احساس می کنم این امر برای عده ای از همشهریان عزیز و بخصوص برای امام جمعهٔ محترم که خاطرش برای این کمترین بسیار عزیز و با ارزش است، به علت اطلاع رسانی ناقص و نادرست، سوءتفاهم هایی ایجاد کرده است، ضمن تشکر صمیمانه و فراوان از همهٔ کسانی که قصد برگزاری چنین مراسمی را دارند و بخصوص از همشهریان عزیز ، مصرانه درخواست می کنم که از این تصمیم بگذرند و هزینه ای را که برای این منظور در نظر داشته اند صرف امور خیر مورد نیاز فرهنگی کنند، ابتغاء وجه الله. خداوند به همهٔ کسانی که خالصانه در راه او گام می زنند اجر و عاقبت خیر عطا فرماید.
کمترین بندهٔ خدا: سیدمحمد مهدی جعفری»

به گزارش فکرشهر، سید محمدمهدی جعفری، متولد دشتستان، عالم و پژوهش گر برجسته، مفسر قرآن و نهج البلاغه پژوه برتر ایران، نماینده ی مردم دشتستان در مجلس اول شورای اسلامی، نویسنده، مترجم و مولف چندین جلد کتاب و مبارز علیه طاغوت و همرزم آیت اله طالقانی، مهدی بازرگان، علی شریعتی و آیت اله مطهری می باشد.  چهره ای که علاوه بر محافل علمی و دینی و مراسم اخیر در دایره المعارف بزرگ اسلامی در تهران، در اسفندماه 89 همزمان با آئین های نکوداشت روز بوشهر نیز به عنوان چهره ماندگار در بوشهر انتخاب و تجلیل شد و حالا در زادگاه خود، برگزاری مراسم نکوداشتش در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

نظرات بینندگان
احسان زاده
|
-
|
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۴
 در متن خبر  نهضت اسلامی نه ،نهضت آزادی صحیح است جناب فکروند\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر