جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد؛
فکرشهر: بحث بر سر کاهش بودجه ی استان بوشهر در سال 96، این روزها و با حواشی نماینده بوشهر به اوج خود رسیده است، بحثی که از حدود یک ماه پیش و با مشخص شدن کاهش بودجه ی استان و تایید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و با تکذیب نمایندگان دولت در استان روبرو گردید...
کد خبر: ۳۰۶۹۲
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: بحث بر سر کاهش بودجه ی استان بوشهر در سال 96، این روزها و با حواشی نماینده بوشهر به اوج خود رسیده است، بحثی که از حدود یک ماه پیش و با مشخص شدن کاهش بودجه ی استان و تایید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و با تکذیب نمایندگان دولت در استان روبرو گردید.

به گزارش فکرشهر، ماجرای بودجه ی امسال استان بوشهر به طور خلاصه از این قرار است:
دولت در سرفصل های مختلف، بودجه ی استان بوشهر را کاهش داده است تا جایی که کاهش بودجه ی استان نسبت به سال قبل، حدود بیست درصد برآورد می شود؛ برای مثال، اعتبارت ملی برای استان، منفی 16 درصد شده است، اعتبارت تملک دارایی، یک دهم درصد است و در برخی دیگر از ردیف بودجه ها هم با ارقام منفی روبرو هستیم که مجموعا باعث شده رتبه ی استان بوشهر در بحث بودجه ی 96، 31 باشد!! هر چند مسوولان استانی و کشوری با احتساب بودجه 2 درصد نفت، می گویند بودجه ی استان کاهش نداشته ولی همگان می دانند که بودجه ی کشوری از اعتبارات 2 درصدی نفت جدا است و جمع این دو در یک ردیف، حتی می تواند غیر قانونی باشد؛ چرا که مصارف آن هم طبق قانون، متفاوت است.

با این حال، بودجه ها اختصاص یافت و اعتراض و نشست ها و جلسات نمایندگان استان بوشهر با مسوولان کشوری تقسیم بودجه نیز آغاز شد تا جایی که محمدباقر نوبخت قول داد این کاهش را جبران نماید و وی را مجبور کرد تا برای بررسی اوضاع استان به بوشهر بیاد؛ سفری که برخی حواشی از سوی نماینده ی مرکز و شمال استان را در پی داشت.

محمدباقر سعادت در این باره به فکرشهر گفت: قول افزایش بودجه ی استان را دو هفته ی پیش از آقای نوبخت گرفتیم و ایشان هم در همین راستا هفته ی گذشته به استان سفر کردند.

نماینده ی مردم دشتستان در مجلس، با تاکید بر این که مطمئن باشید بودجه ی استان افزایش خواهد یافت و ما قول این افزایش را دو هفته ی پیش از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته ایم، درباره اختلافات پیش آمده بین نماینده بوشهر و استاندار نیز گفت: هیچ استانداری دوست ندارد بودجه ی استانش کم باشد، قطعا ایشان هم تلاش کرده و تلاش می کند که بودجه ی استان افزایش یابد، ضمن این که آقای سالاری نماینده ی دولتی هستند که ما حامی اش هستیم.

وی اضافه کرد: رسانه ها به یک اختلاف نظر چنان دامن نزنند که متضرر اصلی آن مردم باشند؛ رسانه ها باید سعی کنند فضا را به سمت آرامش پیش ببرند و نه این که برخی اختلافات کوچک را بزرگ کنند.

محمدباقر سعادت با یادآوری مجدد قول دو هفته پیش محمدباقر نوبخت و فرهاد دژپسند ـ معاون بودجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور ـ برای افزایش بودجه استان، اضافه کرد که نمایندگان استان با هم همراهی دارند ولی فضای آرامش در جامعه باید حکمفرما باشد تا بتوان به اهداف مد نظر برای توسعه ی استان رسید.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر