پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۰۷۳۰
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲

فکرشهر: اولین هفته بعد از تعطیلات نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار می‌شود که تقابل علی دایی و منصوریان و از آن طرف برانکو و حسین فرکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

http://cdn.isna.ir/d/2016/12/23/3/57405285.jpg

به گزارش فکرشهر از ایسنا، هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری ۷ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه به پایان می‌رسد.

* پیکان – گسترش فولاد

تیم فوتبال پیکان در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست با ۲۵ امتیاز در رده چهارم قرار بگیرد. آن‌ها در حالی میزبان تیم گسترش فولاد هستند که حریف‌شان از اواسط نیم فصل اول روندی رو به رشد را طی کرده است. هر دو تیم به لحاظ فنی در شرایط خوبی به سر می‌برند و انتظار می‌رود بازی تماشاگرپسندی را ارائه دهند. تنها محروم این دیدار ماهان رحمانی از تیم پیکان است.

تیم فوتبال پیکان در نقل و انتقالات نیم فصل تاکنون مهران موسوی را جذب کرده و برونو از این تیم جدا شده است. در سوی مقابل تیم گسترش فولاد محمد اوسانی، محمد نصرتی و محمدرضا خرسندنیا را جذب کرده و از آن طرف محمدرضا خلعتبری و محسن عمیدی از این تیم جدا شده‌اند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* استقلال خوزستان – تراکتورسازی

شاگردان پورموسوی در حالی میزبان تیم تراکتورسازی هستند که اخیرا در این تیم پرداختی‌هایی صورت گرفته و به لحاظ روحی روانی در شرایط بهتری قرار دارند. هرچند که آن‌ها شباهتی به تیم فصل گذشته خود ندارند ولی انتظار می‌رود که بتوانند نمایش قدرتمندی برابر تراکتورسازی رده دومی ارائه دهند. تیم فوتبال تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات تاکنون موفق به جذب احمد نوراللهی و امید عالیشاه شده و از آن طرف سروش رفیعی بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی جدا شده و باید دید تیم تراکتورسازی چگونه جای خالی رفیعی را پر می‌کند. از طرفی وضعیت جاسم کرار و تراکتورسازی هم چندان مشخص نیست و شاید تراکتوری‌ها در این زمینه هم دچار مشکل شوند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسیده است.

* نفت تهران – استقلال

دو تیم نفت و استقلال قبل از شروع نیم فصل در چارچوب جام حذفی به مصاف هم رفتند که شاگردان علی دایی در نهایت موفق به حذف استقلال شدند. آن دیدار حواشی زیادی را با خود به همراه داشت از جمله اینکه علی دایی مدعی شد فحاشی‌ها علیه او سازمان‌یافته بوده است. دلخوری‌ها ادامه داشت تا اینکه باشگاه استقلال رسما از علی دایی شکایت کرد و در همین زمان باشگاه نفت از دادن ایمان مبعلی به استقلال خودداری کرد.

این دیدار شاید تا حدی جنبه انتقامی هم برای استقلالی‌ها داشته باشد ولی این روزها وضعیت استقلال هم چندان جالب نیست. آن‌ها با مشکلات زیادی در داخل تیم‌شان روبه‌رو هستند. جابر انصاری هافبک استقلال قطعا در این دیدار به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و بر اساس برخی اخبار انتظار می‌رود علیرضا منصوریان بار دیگر سید حسین حسینی را درون دروازه تیمش قرار دهد. نتیجه دیدار نفت و استقلال می‌تواند استقلال را وارد جریان تازه‌ای کند و به همین دلیل انتظار می‌رود که استقلالی‌ها برای سه امتیاز بازی تلاش زیادی کنند.

محمد دانشگر بازیکن نفت تهران و علی دایی سرمربی این تیم در این دیدار محروم هستند.

دو تیم نفت و استقلال تاکنون در فصل نقل و انتقالات بازیکنی را جذب نکرده‌اند ولی از جمع استقلالی‌ها آرش افشین جدا شده است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* ماشین‌سازی تبریز – فولاد خوزستان

شاگردان فرهاد کاظمی یکشنبه هفته جاری در چارچوب یک بازی عقب افتاده برابر سایپا قرار گرفتند و با وجود اینکه از حریف خود پیش بودند، در نهایت به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. آن‌ها نشان دادند هنوز در فاز دفاعی دچار مشکل هستند ولی به لحاظ تیمی وضعیت‌شان بهتر از قبل شده است. چیزی جز سه امتیاز خانگی برابر فولاد نمی‌تواند کاظمی و شاگردانش را راضی کند. از آن طرف تیم فولاد که از اواسط نیم فصل روند رو به رشدی را طی کرده، امیدوار است با کسب سه امتیاز از تیم قعرنشین فوتبال ایران حتی تا رده سوم جدول هم بالا بیاید.

تیم ماشین‌سازی در فصل نقل و انتقالات سعید قائدی‌فر، محمد رحمتی، شهاب زاهدی و فردین عابدینی را جذب کرده و از آن طرف سامان نریمان جهان، محمد نصرتی و مهرداد بایرامی از این تیم جدا شدند اما تیم فولاد تاکنون خروجی و ورودی نداشته است.

سعید مهری بازیکن تیم ماشین‌سازی تنها محروم این  بازی است.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۲ بر یک تیم ماشین‌سازی به پایان رسید. آن دیدار تنها پیروزی ماشین‌سازی در فصل جاری است.

*‌ پدیده – سپاهان

تیم فوتبال پدیده با قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول رقابت‌های لیگ برتر نیاز جدی به کسب سه امتیاز بازی با سپاهان دارد. شاگردان رضا مهاجری در این فصل به لحاظ عملکرد فنی قابل قبول کار کردند ولی در نتیجه‌گیری چندان موفق نبودند. از آن طرف تیم سپاهان امیدوار است با پیروزی برابر پدیده علاوه بر اینکه خودش را بین ۵ تیم بالای جدول قرار می‌دهد، خیز بلندی برای رقابت‌ برای قهرمانی هم بردارد.

تیم فوتبال سپاهان در فصل نقل و انتقالات جلال عبدی را جذب کرده و در حال انجام کارهای نهایی مسعود حسن‌زاده است. از این تیم سعید قائدی فر، پدرو هنریکه و عماد میرجوان جدا شدند. از آن سو تیم پدیده تنها دیوید ویکروم را جذب کرده و محمدرضا خرسندنیا از این تیم جدا شده است.

شجاع خلیل‌زاده مدافع سپاهان در این بازی محروم است و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر تیم پدیده مشهد به پایان رسید.

* ذوب آهن – سیاه جامگان

تیم فوتبال ذوب آهن با قرار گرفتن در رده سوم رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل اول نشان داده که مانند سال‌های گذشته به عنوان یک مدعی در رقابت‌های لیگ برتر حاضر است. بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی، حسینی دستیار او هدایت ذوب آهن را بر عهده گرفت و تا به اینجای فصل نتایج خوبی را کسب کرده است. روی کاغذ آن‌ها کار خیلی سختی برابر سیاه جامگان ندارند. سیاه جامگانی که با حضور خداداد عزیزی کمی شرایطش بهتر شده ولی همچنان از گزینه‌های جدی سقوط به دسته پایین‌تر محسوب می‌شود. مطمئنا شاگردان عزیزی از اهمیت این دیدار اطلاع دارند و نمایشی پرانگیزه را برابر ذوب آهن خواهند داشت.

مرتضی تبریزی از تیم ذوب آهن و محسن آقایی به همراه موسی ترائوره از تیم سیاه جامگان محرومان این بازی هستند. همچنین احسان پهلوان از تیم ذوب آهن به دلیل مصدومیت به این دیدار نخواهد رسید.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۲ بر یک تیم سیاه جامگان به پایان رسید.

*‌ پرسپولیس – سایپا

آخرین دیدار هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم پرسپولیس و سایپا برگزار می‌کنند. پرسپولیس به عنوان قهرمان نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر امیدوار است با خریدهایی که داشته، بتواند مقتدرانه‌تر از نیم فصل اول بازی کند و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد. پرسپولیس از ملی‌پوشان زیادی برخوردار است و این مسئله توقعات را از این تیم بالا برده است. از طرفی برانکو ایوانکوویچ سرمربی این تیم در اظهاراتی به انتقاد از اردوی تیم ملی پرداخته بود. همین مسئله باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس زودتر از سایرین به تیمشان بازگردند.

به لحاظ کلی شانس پیروزی پرسپولیس در این دیدار خیلی بیشتر از سایپا است. تیم فوتبال پرسپولیس از خط دفاعی مستحکم و خط حمله قدرتمندی برخوردار است. آن‌ها از هماهنگی بالایی برخوردارند و از آن طرف تیم سایپا در گلزنی دچار مشکل است. تیم سایپا در طول فصل جاری ضعیف‌تر از انتظارها ظاهر شده و  حتی یک بار حسین فرکی از سمتش در این تیم استعفا داده است. شاید پیروزی برابر پرسپولیس بتواند تیم سایپا را از بحران فعلی خارج کند و از آن طرف پرسپولیس را وارد بحران کند.

فاصله کم امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی باعث می‌شود تا برانکو ایوانکوویچ سایپا را دست کم نگیرد و برای سه امتیاز، تیمش را آرایش کند. برانکو و فرکی در تیم ملی فوتبال ایران مدت زیادی با یکدیگر همکار بودند و تقابل‌شان قطعا از جذابیت‌های خاصی برخوردار است.

در فصل نقل و انتقالات تیم فوتبال پرسپولیس خریدهای مهمی را انجام داد. آن‌ها توانستند سامان نریمان جهان و سروش رفیعی را جذب کنند و از این تیم احمد نوراللهی، امید عالیشاه، شهاب زاهدی و محمد رحمتی جدا شدند.  در آن سو تیم سایپا، ایوب کلانتری، حامد لک، عزت‌الله پورقاز، محمدرضا خلعتبری و محمدرضا سلیمانی را جذب کرد تا شکلی جدید از خود در نیم فصل دوم ارائه دهد. از این تیم مهدی بدرلو، رینالدو زاکاریاس و مسعود حسن‌زاده هم جدایی‌اش از این تیم تقریبا تمام شده است.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر تیم سایپا به پایان رسید.

* برنامه هفته شانزدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۳ دی ۹۵

پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز ساعت ۱۵ ورزشگاه شهدای شهرقدس

وحید کاظمی – محمدرضا ابوالفضلی – مهدی عالیقدر – کوپال ناظمی – ناظر: محمدعلی فروغی

نفت تهران- استقلال تهران ساعت  ۱۶:۳۵ ورزشگاه تختی تهران

تورج حق وردی – محمدرضا منصوری – علی میرزابیگی – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسگری

استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز ساعت ۱۵:۳۰ ورزشگاه غدیر اهواز

احمد صالحی – سعید قاسمی – مهدی شفیعی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی

جمعه ۲۴ دی ۹۵

ماشین سازی تبریز- فولاد خوزستان ساعت ۱۴  ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

مهدی سیدعلی – یعقوب حجتی – مرتضی کاظمیان – سعاد وفاپیشه – ناظر: مسعود فلاح

پرسپولیس- سایپا ساعت ۱۶:۳۵ ورزشگاه آزادی تهران

محمدحسین زاهدی فر – سجاد طوری – محمد عطایی – کمیل غلامی – ناظر: علیرضا یزدانی

پدیده- فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۱۴  ورزشگاه ثامن مشهد

رضا کرمانشاهی – علی اکبر نوری – بابک عباسقلی زاده – علی بای – ناظر: بهرام مهرپیما

ذوب آهن اصفهان- سیاه جامگان مشهد ساعت ۱۵ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

اشکان خورشیدی – حسن ظهیری – براتعلی مولوی – وحید صالحی – ناظر: علیرضا کهوری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر