سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۰۷۵۷
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۴

فکرشهر: معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی و حوادث بیشترین علت مرگ کودکان شهرستان بوشهر است.

http://media.mehrnews.com/d/2016/03/21/3/2032255.jpg?ts=1478437009502

به گزارش فکرشهر از مهر، حمید حبیبی‌نیا صبح شنبه در کمیته مرگ کودکان به اهمیت همکاری بهداشت و درمان در کاهش مرگ‌ومیر کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: این همکاری همانند دستی قوی است که در حمایت از کودکان و پیشگیری از بسیاری مرگ‌ها می‌تواند موثر باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کودکان، افزود: کودکان سرمایه‌های زندگی ما هستند که باید در حفظ سلامتی آنها حساس باشیم.

وی خواستار همکاری بیشتر قسمت درمان در خصوص بررسی علل ناهنجاری‌های مادرزادی با کمک متخصصین اطفال و پرسنل متبحر و با تجربه بیمارستان‌ها شد و اضافه کرد: موارد مرگ کودکان حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از وقوع فوت با ذکر اسم دقیق و آدرس صحیح به مرکز بهداشت اعلام شود.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: در صورتی که در هر زمینه‌ای نیاز به همکاری این مرکز با بیمارستان‌ها احساس شد هر چه سریع‌تر به این مرکز اعلام شود تا با سعی و تلاش بهداشت و درمان بتوانیم از مرگ این عزیزان جلوگیری کنیم.

پریوش سعادتی کارشناس مرگ کودکان مرکز بهداشت به افزایش مرگ‌ها در ۹ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین علت مرگ‌های کودکان درشهرستان بوشهر در درجه اول ناهنجاری‌های مادرزادی و کروموزومی و سپس سوانح و حوادث است.

کمیته مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه با حضور مسئولان بخش های زنان، اطفال، زایشگاه، پس از زایمان، کارشناس مرگ کودکان بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس و سلمان فارسی، معاون فنی مرکز بهداشت، کارشناس برنامه کودکان و شیر مادر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تشکیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر