جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
توسط دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد انجام شد؛
کد خبر: ۳۰۷۷۵
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: دستگاه "نمایشگر حیاتی برای ورزشکاران کوهنورد" توسط دانشجویان کارشناسی مهندسی ورزش واحد علوم و تحقیقات طراحی و ساخته شد.

http://media.isna.ir/content/1430209624328_400.jpg/3

به گزارش فکرشهر از ایسنا، آناهیتا رحمتی نجارکلایی در ارتباط با این پروژه گفت: دمای بدن (Body Temperature)، ضربان قلب (Heart Rate) و میزان اکسیژن اشباع شده در خون (SPO2) از عوامل مهم حیاتی در بدن انسان هستند.

وی با بیان اینکه در اثر کاهش و یا افزایش هریک از عوامل ذکر شده، سلامتی انسان تحت الشعاع آن قرار خواهد گرفت، افزود: این عوامل از اهمیت بالایی در وضعیت جسمانی هر فرد بخصوص ورزشکاران و بیماران برخوردار هستند و به عبارت دیگر در سلامتی انسان نقش سرنوشت سازی را ایفا می کنند.

لادن سادات ادهم هاشمی دیگر مجری پروژه ساخت دستگاه "نمایشگر حیاتی برای ورزشکاران کوهنورد" تصریح کرد: در این پروژه سعی شده است تا با کمترین هزینه و با دقتی بالا بتوان تمامی سنسورهای اندازه گیری عوامل حیاتی بدن شامل دمای بدن، ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع شده در خون آن هم در قالب دستگاهی با ابعاد بسیار کوچک و قابل حمل فراهم آوریم تا هر فردی بتواند به تنهایی و با سهولت کامل از سطح سلامتی خود مطلع شود.

وی ادامه داد: طراحی این دستگاه به صورت دو مرحله‌ای است که در حال حاضر دارای ابعاد بزرگتری نسبت به طرح نهایی است. در مرحله دوم این دستگاه به صورت نمایشگر مچی با کاربری آسان ساخته خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر