پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، عباس غانمی که 13 سال داشت، بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود. پس از این که کارشناسان مرگ مغزی او را تائید کردند، خانواده‌اش با اهدای اعضای فرزندشان موافقت کردند...
کد خبر: ۳۰۸۸۲
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۷

فکرشهر: اعضای نوجوان برازجانی که مرگ مغزی شده بود، به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

به گزارش فکرشهر، عباس غانمی که 13 سال داشت، بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود. پس از این که کارشناسان مرگ مغزی او را تائید کردند، خانواده‌اش با اهدای اعضای فرزندشان موافقت کردند.

مادر عباس به پزشکان می‌گوید، پسر نوجوانش چند روز پیش از این که این اتفاق بیفتد گفته بود دوست دارد اگر زمانی دچار مرگ مغزی شد، اعضایش به بیماران نیازمند هدیه داده شود. و همین گفته فرزند، باعث می‌شود مادر مهربان و پدر جانبازش، ایثارگرانه اعضای او را برای بخشیدن زندگی به دیگران، اهدا کنند.

مسوول واحد فراهم آوری اعضا و بافت پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خبرنگار صدا و سیما گفت: این نوجوان پس از تصادف در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری بود که کارشناسان مرگ مغزی او را تائید کردند ، سپس وی به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر منتقل شد و کارشناسان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی این بار هم اعلام کردند که او دچار مرگ مغزی شده است.

علیرضا باقری افزود: پس از موافقت خانواده این نوجوان، گروه پیوند از شیراز به بوشهر آمدند و دو کلیه و کبد او برای پیوند اهدا شد.

وی با اشاره به افزایش سه برابری اهدا عضو در استان بوشهر، ادامه داد: در حالی که سال 94 اعضای سه بیمار مرگ مغزی اهدا شد، از ابتدای سال 95 تا کنون، 9 مورد اهدا عضو در استان داشته‌ایم.

باقری بیان کرد: اعضای اهدایی هر کدام از این بیماران مرگ مغزی، جان سه تا چهار نفر را نجات داده است، هر چند اگر امکانات فراهم بود و گروه پیوند اعضا در استان حضور داشتند، این امکان فراهم بود که هر بیمار مرگ مغزی حتی جان هشت نفر را نجات دهد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضا و بافت پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که اکنون 25 هزار نفر در کشور منتظر دریافت عضو پیوندی هستند،گفت: پارسال دو هزار و 500 تا پنج هزار مورد مرگ مغزی در کشور ثبت شده، در حالی که فقط اعضای 800 نفر از این تعداد اهدا شد.

باقری از امامان جمعه و فعالان حوزه‌های فرهنگی خواست کمک کنند تا اهدا عضو در جامعه گسترش یابد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سالانه 40 تا 50 نفر در استان بوشهر دچار مرگ مغزی می‌شوند که دست‌کم اعضای 25 نفر از این تعداد می‌تواند اهدا شود.

پس آغاز مرگ مغزی خانواده‌ بیمار 14 روز فرصت دارند تا موهبت ایثار و اهدای عضو را نصیب عزیز خود کنند.

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید.


به کانال خبری فکرشهر بپیوندید

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر