جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهرام محمدی افزود: این پهپاد قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد و قیمت آن  بسیار کمتر از نمونه خارجی آن است...
کد خبر: ۳۰۹۰۹
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷

فکرشهر: 2 پهپاد به همت جوانان بوشهری در دست ساخت است.

 به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، مسئول طراحی و ساخت پهپادها گفت: این پهپادها به طول 2 متر و 89 سانتی متر با طول بال سه متر از یک موتور بنزینی 2 سیلندر بهره می برد و 5 و 6 دهم اسب بخار قدرت دارد.

امید فخری زاده با بیان اینکه قدرت پروازی این پهپادها بین 65 تا 80 کیلومتر متغیر است، افزود: از توانمندی های این پهپادها پرواز تا 10 هزار پاست.

وی با بیان اینکه همه مراحل ساخت این پهپادها به همت جوانان متخصص کشورمان اجرا شده است، گفت: این پهپادها در کمتر از 10 دقیقه مونتاژ و آماده پرواز می شود و این ویژگی ممتاز آن است.

مسئول آموزش تیم ساخت این پهپادها هم گفت: برای ساخت این پهپاد 80 میلیون تومان اعتبار نیاز است که تاکنون 20 میلیون تومان آن پرداخت شده است. 

شهرام محمدی افزود: این پهپاد قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد و قیمت آن  بسیار کمتر از نمونه خارجی آن است.

وی گفت این پهپاد قابلیت استفاده در هر ماموریتی را دارد و این خصوصیت را داراست که جمع و کوچک می شود و در جعبه قرار می گیرد و دوباره باز می شود.

این پهپادها  که با مشارکت دانشگاههای خلیج فارس،دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس در دست اجراست در اسفندماه در مسابقات طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در دانشگاه  صنعتی شریف ارائه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر