جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۹۶۳
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خوردن گوشت خرچنگ و ماهی مرکب حرام است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی ظهر چهارشنبه در آئین صدور نخستین نشان حلال در استان بوشهر اظهار داشت: اسلام تاکید ویژه‌ای در موضوع غذا دارد و حلال بودن و بهداشتی بودن غذا مورد تاکید است.

وی به اهمیت نشان حلال اشاره کرد و افزود: این موضوع مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید نظارت‌ها و محکم‌کاری بیشتری در این زمینه انجام شود و مردم آسوده خاطر این محصولات را مصرف کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار افزایش نظارت و دقت در زمینه کالاها شد و بیان کرد: سفارش‌ها و فشارها نباید مانع نظارت‌ها شود و باید نظارت دقیق انجام شود تا به اعتماد مردم خدشه‌ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: دریافت نشان حلال از اهمیت بسیار زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی برخردار است و می‌تواند زمینه‌ازی حضور محصولات داخلی در بازارهای خارجی باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی خواستار فرهنگ‌سازی مناسب در وزه غذایی شد و ادامه داد: رسانه‌ها در این فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی دارند و باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی به برخی از فرضیه‌های غلط در بین مردم اشاره کرد و گفت: خوردن خرچنگ بنا بر فتوای همه مراجع حرام است ولی متاسفانه به راحتی در بازار عرضه می‌شود و باید برخورد مناسبی با این موضوع شود. خساک(ماهی مرکب) نیز حرام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر