پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افتتاح شد؛
فکرشهر: فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره میزبانی مهربان و سخاوتمند برای پناهندگان بویژه پناهندگان کشور دوست، برادر و همسایه افغانستان بوده است ،گفت : در سه سال اخیر...
کد خبر: ۳۱۲۶۳
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: با حضور فرماندار دشتستان ، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران ، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر و جمعی از مسوولان شهرستانی 7 واحد مسکونی و یک پارک کودک ویژه اتباع افغانی در مهمانشهر دالکی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، در این مراسم فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره میزبانی مهربان و سخاوتمند برای پناهندگان بویژه پناهندگان کشور دوست، برادر و همسایه افغانستان بوده است ،گفت : در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید اقدامات شایسته ای در خصوص پوشش همگانی آموزش و پرورش کودکان افغان ،توانمندی آنان و حمایت های بیمه ای انجام داده است.

دکتر ارسلان زارع افزود: مردم و دولت در خصوص اشتغال پناهندگان نیز همکاری بسیار خوبی داشته اند.

نماینده عالی دولت در دشتستان در پایان اظهار امیدواری نمود تا با بهبود اوضاع افغانستان شاهد بازگشت داوطلبانه آنان به میهن خودشان باشیم.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران نیز با قدردانی از خدمات ایران به پناهندگان در ابعاد مختلف از جمله خدمات آموزشی، درمانی سلامت و خدمات در عرصه‌های دیگر، گفت: کمیساریای سازمان ملل هم با منابع مالی محدود خود برای اجرای بیمه سلامت  از دولت جمهوری اسلامی حمایت‌ خواهد کرد.

سی‌وان دانا پالا با تحسین جمهوری اسلامی بابتخدمات بیمارستانی، درمان سرپایی و دیگر خدمات به پناه جویان ، اظهار داشت : آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد بین 1.5 میلیون تا 2 میلیون نفر پناهنده فاقد مدارک قانونی در ایران سکونت دارند که دولت جمهوری اسلامی ایران با مهربانی به آنان خدمات لازم ارائه می‌‌کند و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مدارس ایران ادامه تحصیل میدهند که کاری بسیار بزرگ و ارزشمند است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهرنیز گفت: این سه طرح افتتاحی امروز، ساخت 7 واحد مسکونی ، پارک کودک و نوسازی دیوار حفاظتی مهانشهر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد هشتصد میلیون ریال با همکاری خود اتباع افغان به پایان رسیده است.

به نوشته ی روابط عمومی فرمانداری دشتستان، عبدالرضا بشیری با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری کمیساریای یک کلینیک درمانی و مجموعه آموزشی در هرشهرستان احداث کنیم ، افزود : 7واحد مسکونی  با مساحت 70 متر مربع با کیفیت مطلوب ، پارک کودک با تجهیزات لازم و ساخت  و نوسازی دیوار ضلغ شمالی مهمانشهر در 60 روزکاری به اتمام رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر