پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که تنها چند ساعت از خارج شدن سامانه ی بارشی از استان بوشهر گذشته، گرد و غبارهای خورستان به استان آمدند تا جایگزین باران ها شوند...
کد خبر: ۳۱۳۶۵
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: در حالی که تنها چند ساعت از خارج شدن سامانه ی بارشی از استان بوشهر گذشته، گرد و غبارهای خورستان به استان آمدند تا جایگزین باران ها شوند.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این باره گفت: با وجود بارش‌های شدید در استان بوشهر شاهد ورود  گردوغبار که منشاء خارجی‌ دارد، هستیم.

حسین دلشب با بیان اینکه ورود این ریزگردها سبب آلایندگی و ایجاد بحران می‌شود، تصریح کرد: این ریزگردها مشکلاتی برای مردم به ویژه بیماران قلبی و عروقی و سالمندان ایجاد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه موج آلودگی هوا که وارد استان بوشهر شده همچنان ادامه دارد، به تسنیم گفت: وضعیت بحرانی  آلودگی هوا در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بیش از نقاط دیگر استان بوشهر است.

دلشب با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوای بوشهر ناشی از پدیده گرد وغبار 7 برابر حد مجاز است افزود: میزان آلودگی ناشی از ریزگردها در هوای بوشهر به 1105 میکروگرم بر مترمکعب رسید که این میزان ریزگرد 7 برابر حد مجاز است.

وی با بیان اینکه میزان استاندارد و عادی ذرات معلق در هوا 155 میکروگرم بر متر مکعب است، تصریح کرد: میزان آلایندگی هوا در مرکز استان بوشهر در وضعیت بحرانی است به‌گونه‌ای که میزان ذرات معلق در هوای این شهر هم اکنون 1105 میکروگرم بر مترمکعب است که نزدیک به 7 برابر حد مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با  تاکید بر رعایت گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی از این وضعیت آلودگی گفت: این افراد باید به‌طور جدی از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند و افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر