پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» بررسی می کند؛
فکرشهر: ماجرا از خرداد سال 92 آغاز شد؛ وقتی مردم شهر برازجان 9 نفر را به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب کردند تا نماینده ی آنان باشند؛ نمایندگانی که درست چند روز بعد نشان دادند انتخاب اشتباهی بوده اند...
کد خبر: ۳۱۳۶۹
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: ماجرا از خرداد سال 92 آغاز شد؛ وقتی مردم شهر برازجان 9 نفر را به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب کردند تا نماینده ی آنان باشند؛ نمایندگانی که درست چند روز بعد نشان دادند انتخاب اشتباهی بوده اند.

به گزارش فکرشهر، اختلافات اعضای شورای شهر برازجان و دو دستگی و در ادامه چند دستگی آنان روز بعد از انتخابات و با نشست های خصوصی و گروه بندی ها مشخص شد و در این سه سال و اندی آنقدر ادامه یافته که به تغییر 3 شهردار و 3 سرپرست انجامیده است و البته این اختلافات همچنان ادامه دارد.

پس از استیضاح و برکناری سعید شمالی نژاد از سمت شهرداری برازجان، ارسطو قائدی برازجانی به عنوان سرپرست انتخاب شد تا شهردار جدید انتخاب شود؛ پس از آن یک جلسه برگزار شد و تصمیم گرفته شد که ر جلسه ای شهردار انتخاب شود و وقتی جلسه با دستور انتخاب شهردار برگزار شد، اختلافت اعضا بار دیگر خود را در اوج نشان دادند؛ دو نفر از اعضا گزینه ای جدید را کنار ارسطو قائدی ـ سرپرست فعلی ـ، علی صفدری ـ معاون مالی شهرداری ـ مرتضی نیکجو ـ عضو شورای شهر ـ معرفی کردند که کسی نبود جز علی زارعی که پیش از این سابقه ی سرپرستی شهرداری را نیز داشت؛ همین معرفی با حواشی اش، جلسه را تنش کشید و اعضا رفتند تا قرار انتخبا شهردار به جلسه ی روز پنج شنبه ـ 28 بهمن ماه 95 ـ موکول شود. در این جلسه که پیشکسوت شوراییان ـ محمدتقی گرمسیری ـ حضور نیافته بود، باز هم سه گزینه مطرح شد که عبارت بودند از ارسطو قائدی ـ سرپرست فعلی ـ و مرتضی قدوسی و مرتضی نیکجو، اعضای شورای شهر، که درخواست خود را کتبا به هیات رییسه تقدیم کردند؛ ولی این جلسه نیز به تنش کشیده شد و سه نفر از اعضا ـ اسماعیلی، قدوسی و ناخایی ـ رفتند تا جلسه از حد نصاب بیفتد و تعطیل شود.

رییس شورای شهر برازجان در گفت و گو با فکرشهر، زمان بعدی برای برگزاری جلسه را روز بعد، یعنی جمعه ـ 29 بهمن ماه ـ عنوان کرد و ابلاغیه رسمی با عنوان جلسه فوق العاده انتخاب شهردار برای اعضا ارسال نمود، ولی وقتی به محل جلسه رفت، دید که همان 5 نفر نشست قبلی یعنی ترک زاده، کفاش، حسینی، نیکجو و خودش هستند و 4 عضو دیگر نیامده اند تا باز هم جلسه به حد نصاب نرسد و تعطیل شود. اعضای غایب البته علت غیبت خود را این گونه عنوان کرده بودند که: «روز جمعه تعطیل است و ما به جلسه شورا نمی آییم»!!

بهادر قائدی برازجانی ـ رییس شورا ـ پس از نشست روز جمعه، جلسه ای را برای شنبه شب تعیین کرد ولی باز همان 4 عضو شورا غیبت کردند تا باز هم تکلیف شهرداری برازجان مشخص نشود.

وی البته در گفت و گو با «فکرشهر» گفت که برای صبح روز دوشنبه ـ دوم اسفندماه 95 ـ برای تعیین سرپرست جلسه را تنظیم خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر، این اتفاقات در حالی است که دوران سرپرستی ارسطو قائدی، دوم اسفندماه به پایان می رسد؛ تکلیف شهردار شهر مشخص نشده و در صورتی که ـ با توجه به روند برگزاری جلسات ـ وضعیت سرپرستی نیز در نشست روز دوم اسفندماه به نتیجه نرسد، برازجان شهری بدون شهردار و سرپرست خواهد بود و امضای ارسطو قائدی به عنوان سرپرست، بی اعتبار خواهد شد؛ همه ی این ها در حالی است که تا نوروز 96 هم تنها 30 روز، تا انتخابات شورای جدید، 3 ماه و تا پایان عمر این شورا، کم تر از 200 روز باقی مانده است. 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر