پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت:
کد خبر: ۳۱۳۸۵
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: یدالله صادقی در همایش فصلی اصناف در بوشهر گفت: دولت همه تلاش خود را برای کنترل تورم به کار گرفت و نگذاشت که افزایش یابد، هر چند در برخی اقلام ازجمله حبوبات به دلیل حمایت ازتولیدات کشاورزی افزایش قیمت اندکی صورت گرفت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم در روزهای آخر سال و شب عید برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا برخی اقلام شامل برنج، روغن و شکر با نرخ مصوب در بازار توزیع شود.

صادقی ادامه داد: همه اصنافی که دارای انبارهای کالا هستند باید خود را در سامانه انبارها کالاهای ثبت کنند که در این زمینه در همه استانها آموزش های مورد نیاز ارائه شده است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه کسب و کارها در دنیا به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و اصناف در کشور ما نیز باید به سمت کسب و کار نوین با رویکرد الکترونیک و آی تی گام بردارند.

وی افزود: جامعه با توجه به رشد فناوری با ابزار الکترونیک آشنایی دارد و نسل جدید فعال در بخش اصناف نیز به دنبال استفاده از روشهای نوین هستند و باید به خواسته های جدید جامعه پاسخ مناسب داده شود.

صادقی اظهار کرد: با برنامه ریزی های متناسب باید کسب و کار را به سمت الکترونیکی شدن سوق دهیم و اصناف در این ارتباط باید آموزش ها و مهارت های لازم را فرا گیرند.

وی اضافه کرد : سرعت ما در برابر شتاب فناوری کم است و هم اکنون مردم با فناوری ها آشنایی زیادی دارند و به همین دلیل باید برای به روز شدن خود تلاش کنیم.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران بیان کرد: هم اکنون فرهنگ و توسعه استفاده از آی تی ( فناوری اطلاعات) افزایش یافته و اصناف باید در کنار هم خود را در این بخش توانمند و برای پیشرفت اقتصادی و تولید در کشور با استفاده از این ظرفیت تلاش کنند.

صادقی با تاکید براینکه اسناد هر گونه فعالیت درحوزه تجارت داخلی و خارجی در کشور باید به صورت الکترونیک انجام شود، ادامه داد: در صورت ثبت نشدن کالاهای انبارها توسط اصناف، این کالاها، قاچاق محسوب خواهند شد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر