چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک فعال سیاسی گفت: آیت اله هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگ شده های مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است که در زمان حیات خود منشا خدمات ارزنده ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شد...
کد خبر: ۳۱۴۰۹
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: یک فعال سیاسی گفت: آیت اله هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگ شده های مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است که در زمان حیات خود منشا خدمات ارزنده ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام احمد رزمجو روز شنبه در آئین گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت اله هاشمی رفسنجانی در بوشهر، افزود: هاشمی رفسنجانی شخصیتی برجسته بود که تمام عمرش خدمت، برکت، رحمت به نظام شد.

وی، امیدواری و انگیزه را از دیگر ویژگی های برجسته هاشمی رفسنجانی برشمرد و ادامه داد: هاشمی همچنان که درگیر مبارزه برای نابودی دیو استبداد شاهنشاهی بود نگاه تیز بینانه ای نیز به مسائل عرصه بین الملل داشت.

رزمجو بیان کرد: در آن روزها که اعراب به دنبال معامله بر سر سرنوشت فلسطین برای دستیابی به اهداف خود بودند، هاشمی رفسنجانی فلسطین را به عنوان انگیزه و افق جهان اسلام روی کاغذ برد.

وی بیان کرد: مبارزه، جهانگردی و مطالعه سرنوشت انسان های موفق از هاشمی رفسنجانی انسانی ساخت که در دوران جوانی دارای تجربه های فراوانی شد.

رزمجو گفت: آیت اله هاشمی سرمایه حلالی که بدست آورده بود را برای خانواده هایی هزینه می کرد که عزیزانشان در راه مبارزه با رژیم ستم شاهی به زندان افتاده بودند.

وی اظهار داشت: در آن روزها که ملت ایران در خیابانها آن گونه برای رسیدن به استقلال حضور خودشان را اعلام می کردند آیت اله هاشمی رفسنجانی عمر خود را در زندان و در راه استقلال کشور خود سپری کرد.

این فعال سیاسی گفت: مهندسی جنگ هشت سال دفاع مقدس نیز بر عهده هاشمی رفسنجانی بود و همین مدیریت وی بود که باعث شد ذره ای نیز از خاک ایران توسط دشمن تصرف نشود.

رزمجو اظهار کرد: همچنین هاشمی بنیانگذار مجمع گره گشا و بن بست شکن مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی ادامه داد: ترسیم چشم انداز آینده جمهوری اسلامی، راه اندازی شورای عالی امنیت ملی، مرکز تحقیقات استراتژیک نظام جمهوری اسلامی از دیگر خدمات هاشمی رفسنجانی به نظام جمهوری اسلامی است.

این فعال سیاسی یادآور شد: در آن زمان کشور در جنگ و بمباران بسر می برد، هاشمی پیشنهاد ارزشمند راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی را به امام خمینی (ره) ارائه داد.

رزمجو گفت: در سال 65 که شرایط کشور سخت تر شده بود موضوع احداث مترو در تهران را مطرح کرد و با وجود اینکه نخست وزیر وقت به مخالفت با آن پرداخت ولی خود دفاع مستحکمی از این طرح داشت و توانست زمینه اجرایی شدن آن را عملی کند.

وی تاکید کرد: این نشان از امیدواری ارزشمند آیت الله هاشمی به آینده نظام جمهوری اسلامی و چشم امید به استقامت مردم در آن زمان سخت بود.

رزمجو بیان کرد: همچنین نظام جمهوری اسلامی به انسان هایی نیاز دارد که از روحیه امید و خودباوری برخوردار باشند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر