پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: چند روز پیش خبری در رسانه ها منتشر شد که: «با وجود وعده های مسوولان استانی برای نگهداری از آثار باقی مانده از کشتی تاریخی رافائل، اما براساس خبرهایی که در فضای مجازی منتشر شده، هفته جاری پروانه آن به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال شده است.»...
کد خبر: ۳۱۴۱۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: چند روز پیش خبری در رسانه ها منتشر شد که: «با وجود وعده های مسوولان استانی برای نگهداری از آثار باقی مانده از کشتی تاریخی رافائل، اما براساس خبرهایی که در فضای مجازی منتشر شده، هفته جاری پروانه آن به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال شده است.»

به گزارش فکرشهر، این خبر که بر خلاف تمام وعده های داده شده از سوی مسوولان مختلف برای حفظ این خاطره در آب های خلیج فارس بود، بوشهری ها و دوستداران محیط زیست را شوکه کرد تا جایی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: خروج قطعات کشتی رافائل از زیر آب و انتقال و جابجایی و خرید و فروش آن خلاف قانون است و از متخلفان شکایت می‌کنیم.

ناصر امیرزاده که با مهر گفت و گو کرده، با اشاره به اهمیت کشتی رافائل به عنوان یکی از میراث‌ فرهنگی و تاریخی استان بوشهر اظهار داشت: ایران عضو کنوانسیون جهانی حمایت از میراث فرهنگی زیرآب است و بر این اساس، خارج کردن قطعات کشتی رافائل از زیر آب و خرید و فروش و انتقال این قطعات خلاف قانون است.

وی با اشاره به اینکه در حال ثبت ملی کشتی رافائل در فهرست آثار ملی هستیم، اضافه کرد: با ثبت این اثر در فهرست آثار ملی تلاش می‌شود که فضای توسعه این بخش به عنوان یک ظرفیت گردشگری بیش از پیش فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: با جدیت پیگیر حفظ این اثر گران‌بها هستیم و تلاش می‌کنیم که این اثر تمام و کمال در استان باقی بماند.

امیرزاده بیان کرد: روز شنبه پرونده ثبت این کشتی به عنوان یک اثر ارزشمند ملی به سازمان میراث فرهنگی کشور برای ثبت ارسال خواهد شد و مدیران سازمان قول همکاری داده‌اند که در سریع‌ترین زمان ممکن این اثر تاریخی و فرهنگی را به ثبت ملی برسانند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای خروج برخی قطعات این کشتی از استان انجام گرفته است، تصریح کرد: این اقدام خلاف قانون است و پیگیری کرده‌ایم تا در دیگر استان‌ها این قطعات خریداری نشود و در استان باقی بماند.

امیرزاده تاکید کرد: در راستای حفظ آثار ملی و آثار تاریخی و باستانی استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و به هیچ‌وجه در مقابل سودجویان و متخلفان کوتاه نمی‌آییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: از متخلفان و افرادی که نسبت به جابجایی و خرید و فروش قطعات کشتی رافائل اقدام می‌کنند، شکایت می‌کنیم.

وی افزود: ما شکایت رسمی خود را از افرادی که به این اثر تاریخی و فرهنگی آسیب می‌رسانند را تقدیم مقامات قضایی خواهیم کرد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر