جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سالروز انتشار فکرشهر و یک برنامه ی ارزشمند؛
فکرشهر: ابتکار مسوولان نشریه «فکرشهر» به همین جا ختم نشد؛ نشست خبری ـ عمومی با گرفتن عکس یادگاری و گپ و گفت خودمانی با اعضای گروه لیان و حضور در دفتر نشریه، به پایان رسید...
کد خبر: ۳۱۴۱۲
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰

فکرشهر ـ هادی بحرینی: موسیقی نواحی و سنتی نماد و ویترین تاریخ، فرهنگ و رسم و رسومات هر منطقه است. موسیقی محلی داشبردی از تمام خرده فرهنگ های نواحی مختلف ایران است که در صورت نابودی فرهنگ و المان های بومی مناطق آسیب خواهد دید.
 چند وقتی است موسیقی سنتی بوشهر مورد بی مهری قرار گرفته است. گروه لیان به عنوان یکی از موفق ترین گروه های موسیقی سنتی بوشهر با تحقیق و پژوهش در موسیقی جنوب، سهم بزرگی در احیا و شناسایی این موسیقی فاخر به کشور و حتی دنیا داشته است و شایسته تقدیر و تکریم است.

مسوولان هفته نامه وزین «فکرشهر» به بهانه دومین سالروز تاسیس این هفته نامه، طی ابتکاری جالب و تحسین برانگیز اقدام به دعوت از گروه لیان در قالب نشستی خبری با افکار عمومی نمودند. در ابتدا این برنامه سرد و بی روح به نظر می رسید، ولی با شروع برنامه متوجه شدیم افتخار حضور در یکی از پربارترین و چالشی ترین نشست های خبری عمومی حوزه هنر در استان را داریم؛ سوالات تخصصی از جنس موسقیایی و گلایه ها و دغدغه ها در مورد دلایل عدم امکان برگزاری کنسرت گروه لیان در زادگاه و خواستگاه این موسیقی همه را شگفت زده کرده بود. گویا در نشست خبری جشنواره ای معتبر قرار داریم و جالب تر از همه این موارد پاسخ های صادقانه و بی پروای محسن شریفیان و آکا صفوی به سوالات بود. شریفیان بارها از مهجور ماندن موسیقی بوشهر در بوشهر و از استقبال مردم در سرتاسر دنیا از موسیقی بوشهر گفت. و گلایه هایی فراوان از مسئولان استان به دلیل عدم حمایت از گروه لیان کرد.

ابتکار مسوولان نشریه «فکرشهر» به همین جا ختم نشد؛ نشست خبری ـ عمومی با گرفتن عکس یادگاری و گپ و گفت خودمانی با اعضای گروه لیان و حضور در دفتر نشریه، به پایان رسید.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر