جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات بیمه درمان، صدور بیمه نامه تکمیلی و پایه، دفاتر بیمه درمانی به شهروندان هشدار داد...
کد خبر: ۳۱۴۳۵
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۹

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر درباره سوءاستفاده از نام سازمان بیمه سلامت در ارائه خدمات بیمه درمان، صدور بیمه نامه تکمیلی و پایه، دفاتر بیمه درمانی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، پرویز رمضانی اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر و به‌ویژه در سال جاری مشاهده شده که  افراد یا شرکت‌هایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان، اعلام می‌کنند که از سازمان بیمه سلامت یا از اداره بیمه سلامت هستند و می‌توانند در قبال پرداخت مبالغی شهروندان را بیمه کنند.

وی افزود: این شرکت‌ها با استفاده از عنوان «بیمه سلامت» و سوء استفاده از عدم آگاهی شهروندان، ضمن ارائه چند فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد و کارت و دفترچه بیمه در منزل شهروندان، مبالغی را از ایشان اخذ می‌کنند.

رمضانی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمان‌های بیمه‌گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد، از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و هر گونه فراخوان عمومی را از طریق اطلاعیه در رسانه های جمعی به اطلاع مردم می رساند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: همچنین ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمان پایه متقاضی دریافت این بیمه، از طریق سامانه الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان توجه کنند که در تماس‌های تلفنی تماس گیرنده اعلام می‌کند  دولت برای بیمه‌شدن آنها مبالغی را پرداخته و آنها اجباراً باید ما به التفاوت این مبالغ را به فرد مراجعه‌کننده به درب منزل و یا شرکت تماس‌گیرنده بپردازند، غیر قانونی و کذب محض است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: هیچ فرد یا شرکتی نمی‌تواند بیمه درمان پایه و یا دفاتر درمانی  شهروندان را باطل کند.

رمضانی افزود: در تماسهای تلفنی وقتی شهروندان اعلام می‌کنند که بیمه درمان پایه دارند و نیازی به خرید مجدد آن را ندارند، بعضاً تماس گیرنده تهدید می‌کند که در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال می‌کند که این ادعا تماس گیرنده خلاف واقع و کذب است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر