سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۴۵۸
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰

فکرشهر: معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در زمان حاضر2 هزار و 365 تشکل غیردولتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور فعال هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، پرویز افشار روز شنبه در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در بوشهر افزود: این سازمانهای مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت دارند.

وی یادآروشد: تا پیش از دولت یازدهم 2 هزار و 271 سازمان مردم نهاد و تشکل غیر دولتی مبارزه مواد مخدر در کشور فعال بود.

افشار بیان کرد: بر اساس ابلاغ رهبرمعظم انقلاب در زمینه پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در کشور ، باید هر سال ظرفیت پیشگیری از اعتیاد و مشارکت اجتماعی را در این زمینه 5 درصد افزایش داد.

وی اظهار کرد: برای اینکه کار مقابله با عرضه مواد مخدر از محور مرز به محله ها و خانه ها کشیده شود باید مبارزه با این مواد خانمانسوز به خواست اجتماعی تبدیل شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درزمان حاضر در فضای مجازی شاهد تبلیغ مواد مخدر و نحوه کاشت و برداشت آن روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر احساس مسئولیت اجتماعی به صورت همگانی باید در بین آحاد مردم وجود داشته باشد تا مردم به حدی از دانایی و توانایی برسند که از خانواده و کانون زندگی خود حفاظت کنند.

افشار اظهار کرد: در حالی که تا یک دهه پیش 10 نوع ماده مخدر شناسایی شده بود در زمان حاضر بر اساس آمار سازمان ملل متحد 450 نوع ماده جدید مخدر در جهان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: تا سال گذشته بر اساس گزارش سازمان ملل متحد 250 میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر اعتیاد داشتند.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: اثر مخرب جسمی، روانی و تخریب مغزی، مواد مخدر سنتی قابل مقایسه با مواد جدید در دنیا نیست و اگر این مواد دامنگیر جامعه شود خطر آن از همه بیماریهای مهلک بالاتر است.

دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از اول امسال تاکنون 9 تن مواد مخدر در این استان کشف و در این زمینه 120 باند کلان مواد مخدر نیز متلاشی شده است.

ارسطو ترکمان منش افزود: بتازگی سربازان گمنام امام زمان (عج) این استان 600 کیلوگرم مواد مخدر که قاچاقچیان قصد ترانزیت آن را داشتند، کشف کردند.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح امید اجتماعی در استان بوشهر گفت: این طرح از ابتکارهای استاندار بوشهر است که با 10 برنامه که یکی از آنها مربوط به پیشگیری از اعتیاد است در استان در دست اجراست.

ترکمان منش ادامه داد: 36 هزار دانش آموز و پنج هزار نفر از مردم عادی در شهرها و روستاهای استان بوشهر زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری طرح امید اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بوشهر پیشگام در جذب سازمان های مردم نهاد مربوط به مبارزه با مواد مخدر است، گفت: تا سال گذشته 24 سازمان مردم نهاد مربوط به مبارزه با مواد مخدر در این استان فعال بود که امسال این تعداد به 44 تشکل افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرگفت: همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سه محورنقش پذیری سازمان‌های مردم نهاد در آسیب‌ شناسی و رفع موانع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، بررسی مبانی علمی اجتماعی شدن و نقش سازمان های مردم نهاد و جایگاه اجتماعی و نقش سازمان های مردم نهاد در تبیین برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حال برگزاری است.

وی افزود: در این همایش استانهای بوشهر، اصفهان، فارس، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد برگزار حضور دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شمار سازمانهای مردم نهاد استان از 16 به 133سازمان افزایش یافته که از این تعداد 44 تشکل مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

سعید زرین فر افزود: معضل و فاجعه اعتیاد مساله ای است که مرزها را درنوردیده، از مصالح ملی هم فراتر رفته و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: هیچ مشکلی از نظر وسعت و عمق کوتاه، میان و بلند مدت مثل اعتیاد نیست و اگر تدبیری برای آن اندیشیده نشود مشکلات این بخش بیشتر می شود.

زرین فر گفت: اگر برنامه ای برای مدرسه ها در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی پیش بینی نشود این مکان می تواند به جای فرصت به تهدید تبدیل شود.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: مشارکت سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار است و سمن های فعال در این بخش باید جدی گرفته شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر