سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۶۴۲
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سال آینده کلنگ‌زنی و احداث ۱۸ خانه بهداشت در دشتستان آغاز خواهد شد.

دشتستان

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر شنبه در نشست مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: پارامترهای تعریف سلامت گسترده هستند و دامنه تعریف آن وسیع است و از عهده یک دستگاه خارج است و در همه دنیا تامین سلامت با توجه به تعریف وسیع آن ،نیاز به مشارکت مردم و همه دستگاه‌ها و نهادها دارد.

وی بیان کرد: در دوره کنونی تغییر سبک زندگی و تغییرات زیست محیطی سلامت مردم را با تهدید مواجه کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت، ما شاهد تغییرات چشمگیری در حوزه بهداشت از لحاظ شاخص‌های بهداشتی و ساختار فیزیکی هستیم و در دشتستان نیز تحول بسیار خوبی در این دو قسمت ایجاد شده است.

خواجه‌ئیان با تأکید بر ارایه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به مردم اظهار کرد: مردم شایسته بهترین‌ها هستند و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمامی تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته است تا با بهسازی فضاهای فیزیکی، تامین تجهیزات پزشکی و جذب کادر مجرب، خدمات بهداشتی درمانی مطلوبی به مردم ارایه دهد.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان شش مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ پایگاه سلامت بهداشتی تجهیز و تعمیر شده است.

خواجه‌ئیان افزود: در شهرستان دشتستان ۱۱ پروژه در حال احداث و یا تکمیل شده است که نسب به سایر شهرستان‌های استان در وضعیتی مطلوبی قرار دارد و سال آینده نیز کلنگ‌زنی و احداث ۱۸ خانه بهداشت آغاز خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر گفت: با توجه به پژوهش‌هایی که در استان صورت گرفته بیشترین عوامل خطر مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است که با توجه به راه‌اندازی مرکز قلب سالم در شهرستان‌های استان، انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی و پایش‌های دوره‌ای افراد بالای ۳۰ سال  این روند صعودی کنترل و کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر