جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۹۱۴
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میزان مهاجرت بیماران استان بوشهر به بیرون استان حدود ۲۷ درصد بوده که در حال حاضر به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

دیر

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا رئیسی ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: سرعت و میزان حرکت به سمت نقطه مطلوب از دیگر ویژگی‌های توسعه است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات درمان تک عاملی نیست و معلول علت‌های متعدد است اضافه کرد: عدم ماندگاری پزشکان و متخصصان دلایل متعددی دارد و هیچ‌گاه تک عاملی نیست و ساده‌ترین و پر خطاترین تحلیل این است که یک معلول را به یک علت نسبت دهیم؛ بلکه باید برای حل مسائل، تمام زمینه‌ها بررسی شود و سهم هر علت را در بروز مشکل برآورد سپس مشکل را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه برنامه‌ها و نظرات باید بر اساس دیدگاه‌های کارشناسانه و علمی باشد، اضافه کرد: در استان بوشهر قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت شاخص اشغال تخت ۰.۸ به ازای هر هزار نفر بوده است و شاخص مرگ و میر نوزاد در ۱۰۰ هزار تولد زنده ۱۱.۸ بوده که در حال حاضر در کشور ۹.۸ و با اقدامات صورت گرفته به زیر ۸ رسیده است.

کاهش آمار مرگ میر نوزادان

وی ادامه داد: کاهش آمار مرگ میر نوزادان به معنی حضور متخصص اطفال و وجود nicu در سراسر استان است و مراقبت های دوران بارداری به شکل بهتری صورت می‌گیرد.

رئیسی با بیان اینکه یک دانشگاه برای توسعه و پیشرفت واقعی و کارآمد باید در حوزه آموزش و پژوهش حرفی برای گفتن داشته باشد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حوزه آموزش برای پنج سال آینده پیش‌بینی کرده است که فاز اول آن است و این برنامه ۱۴ ساله است.

 افتتاح دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

وی خاطرنشان کرد: تا سال آینده دانشکده پزشکی و دندانپزشکی واقع در پردیس دانشگاه تکمیل خواهد شد و این بدان معنی است که در بهمن سال آینده در این دانشکده دانشجو خواهیم داشت و تمامی دانشکده‌ها به صورت متمرکز در این جا خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: فاز اول این دانشکده تا شهریور و فاز دوم بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید و در فاز اول دانشکده‌ها و مدیریت‌ها مستقر خواهند شد و در فاز دوم کلاس های دانشجویان فعال می‌شود.

ساخت ۳ بیمارستان جدید

وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی سه بیمارستان در مرکز استان آغاز شده است؛ یکی بیمارستان ۲۰۰ تختوابی قلب با اعتبار سازمان  انرژی اتمی، یک بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی و یک بلوک واسط که خودش یک بیمارستان ۱۰۱ تخت‌خوابی که هم اورژانس هسته‌ای، اورژانس عمومی و بخش‌های بستری خواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: با توجه به اینکه بلوک واسط به دو بیمارستان وصل خواهد شد، حدود ۴۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌ها اضافه خواهد شد که نهایتاً ۸۰۰ تخت در مرکز استان خواهیم داشت که ظرف ۴ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. اورژانس ما اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و در برازجان ۲۴۰ تخت در حال ساخت است.

افزایش تخت‌های ویژه

وی اضافه کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان استان بوشهر به ۰.۴ رسیده است و این بدان معنی است که حدود هزار و ۴۱۸ تخت در استان داریم. حدود ۹۰ تخت ویژه در استان داشته‌یم که بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر این تعداد به ۲۰۰ تخت ویزه رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا قبل از اجرای این طرح فقط در مرکز استان تخت ویژه داشته‌ایم که طی این سه سال اضافه شده است. در حال حاضر ۴۴ تخت NICU در سراسر استان داریم و این در حالی است که قبل از اجرای این طرح فقط ۱۱ تخت NICU و آن هم فقط در بیمارستان شهدای خلیج فارس داشتیم.

افزایش ضریب اشغال تخت بیمارستانی

وی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان بوشهر در سال ۹۲، ۴۷ درصد درصد بوده که در حال حاضر ۷۴ درصد شده است. تعداد کل بستری شدگان در سال ۹۲ حدود ۷۰ و هشت هزار بوده که در پایان سال ۹۴، ۱۹۴ هزار بستری در سطح استان داشتیم.

رئیسی تصریح کرد: میزان مهاجرت بیماران به بیرون استان حدود ۲۷ درصد بوده که در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست صمیمانه با اعضای هیئت علمی از خدمات و زحمات آنان در طول یک سال گذشته تجلیل کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر