جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۰۴۹
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: با آغاز تعطیلات نوروز در بندرگناوه و ورود گردشگران به این بندر ، شماری از جوانان این منطقه از فرصت استفاده و به کسب وکار مشغول شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، همه ساله با آغاز تعطیلات نوروز در این شهر کسب و کارهای محلی اگرچه موقتی است، رونق مضاعفی می یابد و حتی بسیاری از افراد دیگر استانها نیز برای فروش کالا و عرضه خدمات به این شهر می آیند.

در بین جوانان، شماری از دانشجویان و دانش آموزان در این شهر و دیگر شهرها و راستان های همجوار وجود دارند که از فرصت بدست آمده استفاده و ازطریق دستفروشی و یا در مغازه ها مشغول به کار می شوند. 

در بازار تجاری این شهر دستفروشانی مشاهده می شوند که از استانها و شهرهای دور ونزدیک ازجمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، همدان، اردبیل و فارس در حال فروش انواع و اقسام اجناس و اقلام به میهمانان نوروزی هستند.

دستاوردهای بانوان شامل صنایع دستی، فرش، نان و غذاهای محلی، راه اندازی پیست موتورهای چهارچرخ و جت اسکی و اسب سواری در نقاط مختلف از ساحل و قایق و لنج سواری از جمله کسب و کارهایی است که در ایام تعطیلات نوروز رونق چشمگیری دراین بندر دارد. 

بندر گناوه که در بین بندرهای استان بوشهر همه ساله در تعطیلات نوروز بیشترین حجم گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده، شلوغ ترین روزهای نوروز را می گذراند.

پایین بودن هزینه سفر، دارابودن ساحل زیبا و بازار سبب شده تا هرسال بر تعداد مسافران و گردشگران نوروزی به این شهر افزوده شود.

بازار و ساحل این بندر در این ایام محل اصلی کسب و کار شده و تا بامداد شلوغ و با حجم عظیم مسافران نوروزی روبرو است.

خانه های اجاره ای نیز برای شماری از مردم این شهر معیشت زا شده و این عده از شروع آغاز تعطیلات در نقاط پرتردد و یا ایستادن در وروی های شهر میهمانان را برای اجاره دادن منازل خود صدا می زنند.

خرمافروشان منطقه دشتستان  نیز از دیگر اقشاری هستند که ازاین فرصت استفاده و از ابتدای تعطیلات با برپا کردن چادر در ورودی شهر گناوه مستقر شده و محصولات خود را به مسافران نوروزی می فروشند.

در ورودی های ساحل و مسیر خیابان های پرتردد شهر عده ای نیز با فروختن مایحتاج مواد غذایی و خوراک گرم به میهمانان نوروزی در این ایام مشغول بکار هستند.

در حالیکه یک هفته از آغاز تعطیلات نوروزی گذشته همچنان گردشگران و مسافران نوروزی وارد این شهر می شوند بگونه ای که خیابان ساحلی دراین بندر بطول 3 کیلومتر مملو از خودرو و مسافر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر