جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ معرفی کتاب؛
فکرشهر: کتاب «زیر آسمان رودفاریاب»، به قلم شاعر و نویسنده ی دشتستانی منتشر شد...
کد خبر: ۳۲۷۰۸
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: کتاب «زیر آسمان رودفاریاب»، به قلم شاعر و نویسنده ی دشتستانی منتشر شد.

به گزارش فکرشهر، این کتاب که به همراه گزیده ای از تاریخ بخش «ارم» دشتستان و تصاویر مربوطه وارد بازار کتاب استان بوشهر و کشور شده است، توسط امراله کافی نژاد گردآوری و نگارش شده است.

کافی نژاد که خود نیز متولد رودفاریاب است، در مقدمه کتاب، با عنوان «پیش تحقیق» آورده:

هنگامی که در تاریخ استان بوشهر، خاصه دشتستان، به دنبال پیشینه ی دیارم می گشتم، متوجه قصوری فاحش از طرف مورخین مشهور و نامی این استان در مورد دیار خود گردیدم. هر چه بیشتر جستجو کردم، اطلاعات کم تری یافتم. گویی طاعون فراموشی، حافظه و خاطره تلخ جمعی ما را به کل نابود کرده بود! نسل های نو از پیشینیان خود چیزی نمی دانستند، از حوادث روزگار مردمان دیروز این روستاها تنها روایت های پراکنده ای در میان سینه پیران مانده بود و به قول فردوسی بزرگ:
«یکی نامه بود از گه باستان/ فراوان بدو اندرون داستان
پراکنده در دست هر موبدی/ ازو بهره ای برده هر بخردی.»

با درگذشت هر یک از این پیران، بخشی از روایت ها به زیر خاک می رفت. از این رو بر آن شدم تا روایت های شفاهی باقی مانده را جمع آوری و ک توب نمایم.

کتاب «زیر آسمان رودفاریاب» در 9 فصل، 366 صفحه و 13 صفحه پیش نویس، با قیمت 15 هزار تومان، توسط انتشارات تات، چاپ و به بازار کتاب روانه شده است.

نظرات بینندگان
کریم رئیسی
|
-
|
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۲
کتابه بسیار عالی ست....من اونو خوندم    خیلی لذت بردم....خود بنده هیچ گونه جای نقد و بررسی در اون ندیدم....و خالصانه بگویم اگه کسی هم بخواد قضاوتی نادرست بکنه مطمئنا مغروضانه هست و طایفه ای و قبیله ای میشه....   متون کتاب واقعا زیبا و به جا و  کاری حساب شده است.....جملاتی زیبا  و بیاناتی شیوا و مشخص   و سبک بیانی پخته و البته امروزی  که نشان از تبلور و خلاقیت اذهانی دارد که در تهییه و تدوین و گرداوری کتاب نقشی ایفا کردند. من دست یکایک این عزیزان بخصوص ناشر را می بوسم.
علی پژوهنده لقب
|
-
|
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
با عرض ادب احترام ...با شناخت کافی که از استاد امرالهکافی نژاد دارم  ایشان شاعر و تاریخ دان بسیار قوی و فردی هستند که اهل مطالعه و با سواد می باشد و عنوان کتاب زیر آسمان رودفاریاب بسیار کامل و جذاب می باشد و انتظار بیشتر می رود که روزی تدوین توصیف زیر آسمان ایران که صد سال گذشته الخصوص با اشعار قشنگ شان(استاد کافی رودفاریابی) شرح حال  برهه زمانی نامبرده  به قلم نوشته شود...سپاس فراوان از دوست خوبم امراله کافی نژاد و کریم رییسی که همیشه بانظراتشان دیده منت گذاشته اند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر