شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سیلندرهای گاز مایع، همچنان در پایتخت انرژی کشور ایران و نخستین تولید کننده ی گاز آسیا و خاورمیانه، جولان می دهند و حرف نخست را در گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر بازی می کنند؛ نقشی که البته...
کد خبر: ۳۲۷۲۰
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: سیلندرهای گاز مایع، همچنان در پایتخت انرژی کشور ایران و نخستین تولید کننده ی گاز آسیا و خاورمیانه، جولان می دهند و حرف نخست را در گازرسانی به شهرها و روستاهای استان بوشهر بازی می کنند؛ نقشی که البته دردسرهای فراوانی برای مصرف کنندگانش داشته، از کم بودن گاز در سیلندرها، کثیف بودن و ناخالص بودن گاز، سنگینی بیش از حد سیلندرها تا آتش سوزی؛ به نحوی که طبق اعلام اداره کل استاندارد استان بوشهر، این سیلندرهای گاز عامل ایجاد 53 آتش سوزی تنها در سال گذشته ـ 95 ـ در استان بوشهر بوه اند.

به گزارش فکرشهر، به نظر می رسد با وجود تمام این مشکلات، حالا مسوولین استان به این نکته پی برده اند که اگر نمی توانند با شرکت پخش و پالایشگاه های ارسال سیلندرها برای بهبود کیفیت گاز مایع ارسالی مقابله کنند، حداقل سیلندرها را بررسی نمایند تا از بروز آتش سوزی های بیشتر جلوگیری شود.

بر همین اساس، محمدرحیم بهره‌مند ـ مدیرکل استاندارد استان بوشهرـ گفته که به‌زودی طرح بازرسی از مراکز عرضه سیلندرهای گاز مایع استان بوشهر در دو فاز آغاز می‌شود که در فاز نخست طرح، سیلندرهای معیوب شناسایی و به شرکت‌های شارژ سیلندر مایع ارجاع می‌شود و در فاز دوم هم، سیلندرهای غیراستاندارد جمع‌آوری می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای این طرح با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، هدف از اجرای چنین طرحی را حفظ امنیت و ایمنی شهروندان و همچنین نوسازی سیلندرها عنوان کرده و با اشاره به اینکه پس از اجرای فاز دوم طرح با عرضه‌کنندگان سیلندرهای غیراستاندارد برخورد می‌شود، گفت: سیلندرهای گاز مایع باید دارای شیر سالم و عدم نشتی باشند که در غیر این صورت معیوب هستند.

بهره‌مند از بررسی وضعیت استاندارد و نکات ایمنی مراکز فروش و عرضه این سیلندرها در قالب این طرح نیز خبر داد و افزود: در سطح استان بوشهر ۱۵۸ مرکز عرضه سیلندرهای گاز مایع فعالیت دارند که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به علت استاندارد نبودن شرایط، شاهد وقع ۵۳ حادثه آتش‌سوزی برای سیلندرهای گاز و پیک‌نیک‌ها بودیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر