جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۷۲۵
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقامتی، اجرای طرح‌های پرورش شتر در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، افشین قطبی ظهر شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی الیاف و منسوجات شتر و راهبرد آن در معیشت پایدار و توسعه روستایی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، افزایش دانش بهره برداران و آشنایی با اهمیت محصولات شتر و نقش آنها در اقتصادی شدن تولید، معیشت خانوار و توسعه روستایی است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی، آخرین سیاست‌های پرروش شتر کشور و برنامه‌های انجمن علمی شتر، در اقتصادی کردن فعالیت پرورش شتر و ترویج استفاده از محصولات شتر، نظیر، گوشت، شیر و الیاف و همچنین توجه به بازار محصولات تشریح شد.

قطبی افزود: این کارگاه آموزشی با حضور رئیس هیئت مدیره انجمن علمی شتر ایران و دبیر کارگروه سیاستگذاری شتر کشور و مسئولان مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان برگزار شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بعد از اتمام کارگاه آموزشی، بازدیدی از واحدهای کوچک لبنی و کارگاه‌های عبابافی استان انجام شد.

وی گفت: رئیس هیئت مدیره انجمن علمی شتر ایران بر استفاده از محصولات شتر به ویژه شیر شتر با توجه به اهمیت و نقش دارویی آن و همچنین توسعه کارگاه‌های عبابافی استان تاکید کرد.

کارگاه آموزشی «الیاف و منسوجات شتر و راهبرد آن در معیشت پایدار و توسعه روستایی» با حضور کارشناسان و شترداران استان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر