جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۲۷۳۷
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طبق تماس‌هایی که با مسئولین سازمان پزشکی قانونی داشته‌ایم، توضیحات لازم و قابل اطلاع‌رسانی در زمینه علت فوت مرحوم "عارف لرستانی" از طرف آن سازمان، روز دوشنبه (4 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

عارف لرستانی

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر "ایرج حریرچی" گفت: چهره‌های مشهور اعم از هنرمندان، ورزشکاران و سایر گروه‌ها، مورد علاقه‌ی مردم هستند و نحوه اطلاع‌رسانی در مورد آن‌ها واجد حساسیت‌های ویژه و محدودیت‌های خاصی است.

وی درباره نحوه‌ی اطلاع‌رسانی در مورد علت فوت چهره‌های مشهور، افزود: در بعضی موارد به‌دلیل عدم کالبدشکافی و یا محدودیت‌های علمی، امکان تشخیص علت واقعی فوت وجود ندارد. در بعضی موارد هم علت فوت بیماری قبلی شامل انواع بیماری‌های با زمینه ارثی و بیماری‌های مکتسبه با علت محیطی یا رفتاری است و به دلایل اخلاقی و قانونی نمی‌توان علت را به اطلاع عموم رساند.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: در بعضی موارد هم؛ علت، قصور پزشکی است که نحوه‌ی رسیدگی به چنین پرونده‌هایی و صدور حکم از طرف مراجع قانونی مربوطه که همگی در خارج از وزارت بهداشت قرار دارند، معمولا هم به‌دلیل ماهیت کار و هم به‌دلیل مشکلات بروکراتیک، شامل زمان طولانی می‌شود.
دکتر حریرچی در همین زمینه تاکید کرد: گروه‌های مختلف اعم از خانواده، همکاران، مسئولان و خبرنگاران با لحاظ اصول اخلاقی و علمی از هرگونه تعجیل در اظهارنظر و انتقال خبر خودداری کنند و توضیح در مورد علت فوت یا آسیب را فقط محدود به مراجع ذی‌صلاح نمایند.

قائم مقام وزیر بهداشت در مورد علت فوت هنرمند مرحوم "عارف لرستانی" هم گفت: پیگیری لازم در این زمینه توسط وزارت بهداشت و مراجع قانونی انجام شده است و طبق تماس‌هایی که با مسئولین سازمان پزشکی قانونی داشته‌ایم، توضیحات لازم و قابل اطلاع‌رسانی در این زمینه از طرف آن سازمان، روز دوشنبه(4 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر