چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۲۷۴۲
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۴

فکرشهر: یک کارشناس ارشد طب سنتی گفت: می‌توان از محلول آب و سرکه طبیعی سیب به عنوان "افترشیو" استفاده کرد.

سرکه سیب

به گزارش فکرشهر از ایسنا، هانیه ناصری با اشاره به خواص سرکه طبیعی سیب برای زیبایی پوست و مو، اظهار کرد: سرکه سیب موها را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود،‌ برای این منظور می‌توان درون ظرف شامپوهای قدیمی و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرد و پس از شامپو زدن روی مو ریخت و این کار را چند بار در هفته تکرار کرد.

وی با بیان اینکه شستن صورت با سرکه سیب نیز به تنظیم PH پوست کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: باید سرکه را با آب مخلوط کرد و با پنبه به صورت مالید.

به گفته این کارشناس، سرکه سیب طبیعی خاصیت روشن کردن پوست را هم دارد و می‌توان برای روشن کردن پوست آن را از شب تا صبح روی پوست گذاشت.

ناصری معتقد است، ماساژ دست و پا با آب گرم و سرکه سیب می‌توان به کاهش خستگی و تورم دست و پا بعد از روزهای سخت کاری کمک کند.

وی از تاثیر سرکه سیب برای آفتاب سوختگی هم یاد کرد و افزود: افراد می‌توانند به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه درون آن قرار گیرند.

این کارشناس ارشد طب سنتی تصریح کرد: سرکه سیب می ‌تواند لکه روی دندان‌ها را هم پاک کند که به این منظور باید سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌ها مالید و پس از چند دقیقه شست.

ناصری گفت: از محلول ترکیب مساوی آب و سرکه سیب می‌توان به عنوان افترشیو نیز استفاده کرد.

وی مصرف روزانه دو پیمانه سرکه  سیب همراه آب را برای کاهش وزن مفید دانست و اظهار کرد: سرکه سیب خاصیت سم زدایی دارد و به  شست و شوی کلیه‌ها هم کمک می‌کند.

به گفته این کارشناس، سرکه سیب برای بهداشت حیوانات خانگی نیز مفید است و ترکیب آن با آب می‌تواند به رفع کک از حیوانات کمک کند.

ناصری اظهار کرد: همچنین می توان نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب می‌توان به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر