پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۳۲۷۴۳
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵

فکرشهر: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف پروتئین حیوانی خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را افزایش می‌دهد.

کبد چرب

به گزارش فکرشهر از ایسنا، بیماری کبد چرب غیرالکلی عارضه جدی است و نگرانی فزاینده‌ای در جوامع غربی به حساب می‌آید. بررسی‌ها حاکی از آن است که مصرف گوشت ممکن است خطر ابتلا به این بیماری را بیشتر کند.

اگرچه کبد حاوی مقداری چربی در بدن افراد سالم است، در صورتیکه این رقم از پنج تا ۱۰ درصد مجموع وزن کبد بیشتر شود فرد دچار بیماری کبد چرب غیرالکلی شده است.

بیماری کبد چرب غیرالکلی به بروز سیروز منجر شده و به نارسایی کبدی و سرطان کمک می‌کند. همچنین فاکتور خطرزایی برای دیابت نوع ۲، تصلب شرایین و دیگر بیماری‌های قلبی – عروقی به حساب می‌آید. همچنین از آنجایی که یکی از فاکتورهای خطرزای ابتلا به این بیماری چاقی است،‌ عارضه کبد چرب غیرالکلی با شیوع چاقی افزایش می‌یابد.

در حال حاضر برآورد شده ۲۰ تا ۳۰ درصد افراد بزرگسال در کشورهای غربی به این بیماری مبتلا هستند. همچنین در سراسر جهان یک میلیارد نفر دچار این عارضه هستند.

در مراحل اولیه، کاهش وزن و دیگر تغییرات سبک زندگی می‌تواند مانع از پیشرفت آسیب‌دیدگی کبد شود. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد انواع غذاهای مصرفی در بروز این بیماری نقش دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان هلندی معتقدند که مصرف پروتئین حیوانی با بروز بیماری کبد چرب غیرالکلی در افراد چاق و مسن مرتبط است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر