پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۷۸۷
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیّر گفت: نبود کشتارگاه دام برای تأمین گوشت سالم و بهداشتی در شهرستان دیّر معضل بزرگی است.

به گزارش فکرشهر، اسماعیل محمودی امشب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: وجود کشتارگاه دام از نیازهای اولیه هر شهر برای تأمین گوشت سالم و بهداشتی برای مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 2 قصابی فعال در سطح شهرستان دیّر وجود دارد و متأسفانه اکثر ذبح دام‌ها در منازل و به صورت سنتی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیّر با اعلام این که این اداره آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه در شهرستان دیّر است، گفت: از توان بخش خصوصی برای راه‌اندازی کشتارگاه استاندارد حمایت می‌کنیم.

وی درباره کنترل و نظارت بر واحدهای تحت پوشش، عنوان کرد: سال گذشته 6 هزار و 151 مورد بازدید از کارگاه‌های بسته‌بندی، سردخانه‌ها، وسایل حمل فرآورده‌های گوشتی و مغازه ها انجام گرفت که 14 پرونده تخلف در این زمینه به مراکز قضایی و تعزیرات ارجاع شد.

محمودی اضافه کرد: همچنین بیش از 9 تن فرآورده های پروتئینی توقیف و 374 کیلوگرم نیز معدوم گردید.

وی گفت: با توجه به حضور پرندگان مهاجر در دو منطقه حفاظت شده مند و نخیلو در شهرستان دیّر امکان شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود دارد که البته خوشبختانه تاکنون چنین موردی گزارش نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی دیّر یادآور شد: شهروندان از خرید مرغ زنده به شدت پرهیز کنند چرا که یکی دیگر از موارد شیوع بیماری آنفلو آنزا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر