پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۷۹۳
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: فرمانده پلیس راه گناوه گفت: با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی مناسب ، تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات جاده ای برون شهری سال گذشته در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63 درصد کاهش یافت.

به گزارش فرشهر، سرهنگ 2 یوسف یزدان پناه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براساس آمار ارایه شده پزشک قانونی استان بوشهر تعداد جان باختگان تصادف جاده ای در حوزه استحفاظی شهرستان گناوه در سال 94 به میزان 47 تن بودند که در سال 95 با 30 تن کاهش به 17 نفر رسید. 

وی اظهارکرد: برخورد قاطع و بدون چشم پوشی با تخلفات حادثه ساز و توقیف کردن خودروهای متخلف با بکارگیری صحیح تجهیزات خودرویی و تدابیر سلسه مراتب فرماندهی و همکاری و تعامل مجموعه شهرستان موجب شد تا تلفات جاده ای در سال گذشته دراین حوزه کاهش یابد. 

فرمانده پلیس راه گناوه گفت: براساس آمار ارایه شده ، پلیس راه این شهرستان نسبت به سایر پلیس راههای استان بوشهر رتبه نخست کاهش تصادفات را کسب کرد . 

وی به آمار برخورد با تخلفات حادثه ساز در بازه زمانی یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: در این ارتباط با سرعت و سبقت های غیرمجاز، انحراف به چپ و نقص فنی که رانندگان متخلف مرتکب شده بودند، اعمال قانون شد. 

وی درخصوص برخورد این یگان با خودروهای شوتی افزود: برابر آمار موجود تعداد یکهزار و 229 دستگاه خودرو شوتی در سال 95 متوقف و اعمال قانون شد که نسب به مدت مشابه سال قبل آن به تعداد 491 دستگاه ، با رشد 150 درصدی مواجه و دراین زمینه رتبه برتر را نسبت به سایر پلیس راههای استان کسب کرد. 

وی برخورد با رانندگان متخلف دارای گواهینامه با نمره منفی بیش از حدنصاب را از جمله سیاست های درون سازمانی پلیس راهور ناجا اعلام کرد و افزود: دراین ارتباط با استعلام های بعمل آمده تعداد 51 جلد گواهینامه در سال گذشته برابر ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اخذ که دراین بخش رتبه برتر نصیب پلیس راه این شهرستان شد. 

فرمانده پلیس راه گناوه گفت: دراین مدت همچنین با کنترل و نظارت های خاص بعمل آمده تعداد 312 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال برابر مقررات کنترل و توقیف شدند. 

وی اظهارکرد: باتوجه به حادثه خیزبودن محور گناوه - دیلم و احتمال افزایش وقوع تصادفات در این محور، با پیگیری های مستمر و با تعامل و همکاری فرمانداران گناوه ودیلم گشت نامحسوس با اختصاص یک دستگاه سورای پژو 405 دایر که از زمان تحویل اقدام های بسیار موثری در برخورد با تخلفات حادثه ساز و ایجاد جو روانی بین رانندگان متخلف بخصوص خودروهای شوتی اتخاذ شد. 

محور مواصلاتی شهرستان های گناوه ودیلم از نقاط پرتردد شمال استان بوشهر است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر