سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۲۸۰۰
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۳

فکرشهر: رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: برای شرکت در مسابقات و تورنمت‌های جهانی و آسیایی علاوه بر کسب نتیجه هدفمان توجه و سرمایه گذاری بر روی رده‌های پایه است.

مهرداد علی قارداشی

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مهردادعلی قارداشی اظهار کرد: در جهان اکثر رشته‌های ورزشی به منظور رشد و توسعه رشته خود برنامه‌های متنوع و شادی را با محوریت همگانی در یک روز برگزار می‌کنند و در تقویم جهانی آن رشته به عنوان روز جهانی ثبت می‌شود. فدراسیون جهانی تنیس روی میز نیز در طی سالهای گذشته به منظور توسعه و به ویژه همگانی کردن آن برنامه‌های گسترده‌ای را در قالب روز جهانی تنیس روی میز داشته و در ایران نیز هر سال اصفهان به نمایندگی از ایران آن را برگزار می‌کند که بازتاب بسیار خوبی در سطح جهانی داشته به گونه‌ای که سال گذشته با ارسال تصاویر واسناد مربوط به آن در جمع برترین برنامه قرار گرفت.

وی افزود: به طور قطع در برگزاری و میزبانی شایسته چنین برنامه‌هایی، باید تعاملات خوبی صورت بگیرد و خوشبختانه هیئت تنیس روی میز استان اصفهان ارتباط بسیار خوبی با اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری دارد. انتخاب چنین فضای زیبا در کنار زاینده رود و در جوار یکی از مشهورترین آثار تاریخی در کنار تنوع برنامه و مدیریتی که دارند موجب شده تا این برنامه بسیار موفق باشد.

علی قارداشی با اشاره به حضور ملی پوشان تنیس روی میز در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف آسیا و جهانی تاکید کرد: البته که نتیجه برای ما اهمیت دارد اما باید با آینده نگری فرصت را به رده‌های پایه بدهیم تا در آینده بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم. به همین منظور در مسابقات آسیا با ترکیبی جوان شرکت کردیم چرا که جوان‌گرایی برای ما مهم است.

وی ادامه داد: بعد از مسابقات آسیایی ترکیب تیم ملی ایران در دو بخش آقایان و بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان مشخص شده است. در بخش آقایان افشین نوروزی، امین احمدیان و برادران عالمیان و در بخش بانوان نیز همان نفراتی که در مسابقات آسیایی حضور داشتند به جز فاطمه جمالی‌فر حضور دارند.

وی در خصوص علت عدم حضور جمالی فر در مسابقات جهانی گفت: درست است که جمالی‌فر در مسابقات آسیایی عملکرد بسیار خوبی داشت و به نوعی ستاره تیم بود، اما در انتخابی مسابقات قهرمانی جهان پنجم شد و تنها نفرات اول تا چهارم به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌شوند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر وضعیت تیم تنیس روی میز ایران در بازی اسلامی و کسب مدال اظهار کرد: قولی که پیش از این به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داده بودیم در هر دو بخش تیمی بانوان و مردان مقام سوم بود که بعد از بررسی‌های مجدد مقام اول یا دومی را برای مردان و سوم، چهارم را برای بانوان می‌بینم. اما باید دید ملی‌پوشان در این مدت باقی مانده خودشان را به چه سطحی می‌رسانند.

او تاکید کرد: سطح بازی‌ها در بخش انفرادی بالاتر است و از این رو نمی‌توانیم قول مدال بدهیم و بستگی به آمادگی بازیکنان دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر