جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۸۰۲
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹

فکرشهر: بوشهر همزمان با بعثت پیامبر مهر و مهربانی حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله (بیست و هفتم ماه رجب ،13سال قبل از هجرت ) غرق در شادی و سرور شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، از شب گذشته بوشهر همگام با اقصی نقاط ایران اسلامی با فرارسیدن عید مبعث سراسر شاهد جشن و به همین منظور ایستگاه های صلواتی در مناطق مختلف برپا شد.

در این عید عاشقان و دلداگان اهل بیت عصمت و طهارات طبق سنت دیرینه و نیکوی خود با پخش شیرینی و شربت این فرخنده عید را به یکدیگر تبریک گفته و آن را گرامی داشتند.

مدیرکل تبلیغلات اسلامی استان بوشهر روز سه شنبه در آئینی به مناسبت گرامیداشت بعثت حضرت محمد(ص) گفت: خداوند در بیست و هفتم ماه رجب با بعثت پیامبر اسلام (ص) یکی از نعمت های بزرگ خود را بر جهان بشریت ارزانی کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود : نعمت عظیم بعثت پیامبر اسلام (ص) و نازل شدن آخرین کتاب الهی بر سینه آن حضرت موجب شد تا تمامی وظایف بشر و دستورالعمل زندگی بشریت به حضرت محمد ابلاغ شود.

وی ادامه داد: خداوند ایشان را عالی‌ترین دانسته و او را به ‌عنوان اشرف مخلوقات خود به پیامبری برانگیخت که این خود از ویژگی بارز پیامبر است.

سروستانی گفت: چنانچه بخواهیم زندگی ایشان را در دوران قبل و پس از بعثت مرور کنیم زندگی این انسان الهی و شخصیت بزرگ در این دو مقطع زمانی می‌تواند درسی بزرگ برای همه انسان های آزاده جهان باشد.

وی عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) از ابتدای چشم گشودن به جهان هستی با مشقت های فراوانی مواجه بود ولی با این وجود هیچ کدام از مشکلات مانع رشد معنوی پیامبر نشد.

وی گفت: کمالات رسول اکرم (ص)در عرصه عبادی و اجتماعی بود و از ویژگی های محوری آن حضرت شناخت ذات ربوبی و بندگی او بود که فارغ از شرایط سخت زندگی توانست خود را به پروردگار نزدیک و از آن استمداد بطلبد.

مدیرکل تبلیغلات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: این رمز موفقیت ایشان است که می تواند برای همه مردم الگو باشد تا انسان در هر شرایطی رابطه خود را با خداوند و خالق هستی تقویت کند.

سروستانی تاکید کرد: استقامت در برابر ناملایمان یکی دیگر از ویژگی‌ های برجسته پیامبر اسلام (ص) است که در مقابل سختی ها قبل و بعد از بعثت با همه توان در برابر دشواری ها و ناملایمات ایستادگی کرد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر