جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۸۴۰
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: کارگاه باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان صبح چهارشنبه با حضور عضو دبیرخانه باشگاه‌های کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خورموج برگزار شد.

کراپ‌شده - مسابقه کتابخوانی

به گزارش فکرشهر از مهر، عزت‌الله الوندی در این کارگاه که با حضور شرکت کنندگان از شهرستان‌های دشتی، تنگستان، کنگان، دیر و جم در فرهنگ‌سرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد اظهار داشت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان رویدادی است که برای اولین بار در نیمه دوم سال گذشته در ۱۵ شهر منتخب کتاب کشور به اجرا در آمد و خورموج در این جام از شهرهای برتر کشور بود.

وی افزود: در اولین دوره دو هزار باشگاه با حضور دو هزار و ۲۰۰ عضو تشکیل شد و موج استقبال از باشگاه‌ها به حدی بود که شهرهای زیادی خواستار تشکیل باشگاه‌ها شدند.

عضو دبیرخانه باشگاه‌های کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دومین مرحله پس از تغییرات جزیی در ساختار اجرایی در نیمه اول سال جاری در ۱۰۰ شهر کشور تشکیل می‌شود.

الوندی اضافه کرد: جام کتاب‌خوانی چند مرحله دارد که در مرحله نخست مربیان و مروجان کتاب‌خوانی که تسهیل‌گر نامیده می‌شوند برای تشکیل باشگاه‌های کتاب خوانی آموزش می‌بینند و به کمک آنها حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان یک باشگاه تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی در سایت متمرکزی که به این منظور طراحی شده ثبت‌نام می‌کنند و امکان بهره‌مندی از تخفیف کتاب را از طریق کتاب‌فروشی‌های شهر پیدا می‌کنند و کتابخانه‌های کوچک را تأسیس می‌کنند و به شکل گروهی کتاب را خوانده و درباره آن گفت‌وگو می‌کنند.

الوندی ادامه داد: جشنواره در دو بخش شهرستان و ملی برگزار شد که نامه به نویسنده، فیلم‌های یک دقیقه‌ای درباره کتاب، معرفی بهترین نویسنده و انتخاب شهرهای برتر و باشگاه‌های برتر بخشی از این جشنواره است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر