جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۸۴۸
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان با اشاره به تحقق یکی از مطالبات مردم این شهرستان، گفت: تلاش می‌کنیم ظرف ۲۰ روز آینده با گرفتن مجوز زیست محیطی، پروژه احداث سد خائیز را کلنگ‌زنی کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، عادل دهدشتی صبح چهارشنبه در چهارمین همایش زکات در تنگستان اظهار داشت: اصل زکات به‌عنوان اصلی بدیهی و سفارش شده در دین اسلام است.

وی اضافه کرد: در آیات و روایات ما هر جا اسمی از نماز به‌عنوان ستون دین آمده، در کنار آن بحث زکات مطرح شده، لذا موضوع زکات با عنوان رویکردی اجتماعی در دین از آن یاد می‌شود. در ظاهر کاستن مال خواهد بود، اما در باطن زدودن علف‌های هرز زندگی و هرس کردن درخت تناور و سرسبز زندگی ست.

فرماندار تنگستان ادامه داد: اگر مردم عزیز با این رویکرد موضوع زکات را دنبال کنند، یقینا به اصل وجودی مسئله زکات پی خواهیم برد که چه اثری را به‌عنوان یکی از مصادیق زکات در تعامل بخشی اجتماعی در زندگی مومنان و مسلمانان خواهد داشت.

رتبه برتر تنگستان در زکات

وی بیان کرد: خدا را شاکریم که در شهرستانی زندگی می‌کنیم که ظرفیت و رویکرد اعتقادی مردم به گونه‌ای است که از حیث آمار و سرانه در مسئله زکات، در رتبه برتر استانی هستیم و ما متولیان امر در شورای زکات، باید سیاست‌گذاری مطلوب و برنامه‌ریزی مناسبی برای هزینه کرد آن داشته باشیم.

دهدشتی افزود: در پروژه هایی که ما و همکاران در ستاد زکات بخواهیم به شکل مشترک اقدام کنیم، این قول را به اعضای شورای زکات می‌دهم که هر چقدر در شورای زکات جمع آوری شود، ما در کمیته برنامه‌ریزی، دو برابر آن را منظور خواهیم کرد.

وی  خاطرنشان کرد: مطالبه‌ای از سالیان گذشته برای احداث سد در شهرستان تنگستان وجود داشته که انشالله تلاش می‌کنیم ظرف ۲۰ روز آینده با گرفتن مجوز زیست محیطی آن، پروژه احداث سد خائیز را کلنگ‌زنی کنیم.

ساماندهی کانال های آبیاری

فرماندار تنگستان گفت: مورد دیگری که مطالبه مردم شهرستان بوده، ساماندهی کانال های آبیاری است، که انشالله این خبر خوب هم به همه مردم شهر اهرم خواهم داد که از تیر ماه لوله‌گذاری کانال‌های آبیاری را هم به شکل جدی و با اعتبارات ملی در دستور کار داریم و عملیات اجرایی آن را در دستور کار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: سال ۹۶ برای تنگستان سالی پر رونق و خوبی خواهد بود که انشاالله بخش ناچیزی از توقعات و انتظارات مردم را حسب تکلیف و وظیفه، بتوانیم پاسخگو باشیم.

فرماندار تنگستان گفت: این کارها و اعتبارات و پیگیری‌ها به‌دست نیامده است، مگر در یک فضای وحدت و همدلی، که جا دارد تشکر ویژه‌ای داشته باشم از استاندار بوشهر و پیگیری‌های ویژه نماینده دشتی و تنگستان در مجلس.

وی تصریح کرد: کارهایی که در بحث جذب اعتبارات ملی در سال ۹۶، که در حال انجام هستیم، عمدتا در همین فضای وحدت و همدلی اتفاق افتاده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر