جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۲۹۴۹
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰

فکرشهر: رییس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به طرح حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تاکید کرد که اگر مشکلات اجرایی این موضوع رفع شود، حضور خانواده‌ها در استادیوم‌های ورزشی می‌تواند فضای فرهنگی ورزش را به خوبی پالایش کند.

دیدار تیم‌های والیبال ایران و لهستان - لیگ جهانی والیبال

به گزارش فکرشهر از ایسنا، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد حامی حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست و تلاش خود را خواهد کرد تا این اتفاق رخ دهد و معاون امور ورزش بانوان نیز حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها را یک حق می‌داند. سید امیر امیر حسینی درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها، اظهار کرد: ورود خانواده‌ها به ورزشگاه ها یک امر ضروری است. برای این که بتوانیم از هزینه‌های سنگین درمان بکاهیم چاره‌ای جز این نداریم که ورزش در خانواده‌ها نهادینه شود. برخی از رشته‌ها مانند سوارکاری، تیروکمان و تیراندازی ماهیت خانوادگی دارند که مردان و زنان می‌توانند به این رشته‌ها بپردازند. اگر خانواده‌ بتوانند در ایام خاص خود و در اوقات فراغت همان طور که خانوادگی به کوهپیمایی می‌روند به ورزشگاه ها نیز بروند قطعا به توسعه ورزش و سلامتی در جامعه می‌تواند بسیار کمک خواهد کرد.

او در ادامه‌ به ورزش‌های گروهی اشاره و خاطرنشان کرد: از سویی دیگر بحث ورزش‌های گروهی مانند والیبال، بسکتبال، هندبال و فوتبال مطرح است که در این زمینه برخی از استادیوم‌ها متاسفانه فضای فرهنگی مناسبی را ندارند. برخی معتقدند یکی از روش‌هایی که می‌تواند فضای فرهنگی استادیوم‌ها را پالایش کند حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست. یعنی اگر یک خانم به همراه پدر، برادر و فرزندانش بتواند در یک رویداد شرکت کند، این کمک می‌کند تا یک مقدار فضای فرهنگی استادیوم‌ها بهتر شود.

او در ادامه‌ افزود: همان طور که در دانشگاه‌ها و محیط کار نیز مردان و زنان در یکدیگر فعالیت دارند، در استادیوم نیز می‌توانند خانواده‌ها حضور داشته باشند و این به بهبود فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

رییس فدراسیون ورزش کارگری با بیان اینکه فقه شیعه یک فقه پویاست ادامه‌ داد: یکی از روش‌هایی که به توسعه ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند کمک کند، جلب نظر خانواده‌ها برای حضور در فعالیت‌های ورزشی است و زمانی که محاسان ورود خانواده ها به ورزشگاه ها خوب برای علما توضیح داده شود قطعا علما هم می‌توانند نظرات و اجتهادهای جدیدی را ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های فقه شیعه، پویا بودن آن است و درهر عصر و زمانی با اجتهادهایی که انجام می شود می‌تواند به پیشرفت جامعه کمک کند.

امیرحسینی در ادامه‌ تصریح کرد: برخی از رشته‌های رزمی که پوشیده هستند و خانواده‌ها می‌توانند در آن حضور داشته باشند، مشکلی وجود ندارد. اما برخی از رشته‌ها مانند فوتبال که یک مقدار حساسیت بیشتری را ایجاد می‌کند باید فضاهای استادیوم فوتبال بهبود پیدا کند.

وی در پایان بیان‌ کرد: نوع نگاهی که به بانوان در گذشته بود، تفاوت پیدا کرده است. در عصر جدید، نگاه جدید و نگرش جدیدی را می طلبد که بسیاری از علما در این قضیه می‌توانند کمک کنند تا این مشکل نیز حل شود تا این مشکل هزینه ای برای نظام درست نکند. چرا که زمانی که مسابقات بین‌المللی مانند والیبال به دلیل عدم حضور خانم‌ها از سوی فدراسیون جهانی با خطر تعلیق روبرو شود، خب این چیز جالبی نیست. همان طور که در خارج از کشور خانواده‌ها در استادیوم‌ها حضور پیدا می‌کنند و رویدادها را تماشا می‌کنند چه فرقی می‌کند؟ به نظر من زمانی که برای علما خوب توضیح داده شود مراجع نیز می‌توانند نظرات مثبتی در این زمینه  داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر