جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۹۵۷
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در بوشهر برگزار می‌شود.

سید علی هاشمی

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی هاشمی صبح یکشنبه در جمع مسئولان کتابخانه‌های استان بوشهر  ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: برگزاری جشنواره رضوی از رسالت‌های اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که اجرای آن با حسن تدبیر دبیر کل نهاد و آستان قدس رضوی برای دومین سال پیاپی به کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که به لحاظ مذهبی و فرهنگی دارد باید برنامه‌ای در خور این استان ارائه دهد. گام برداشتن برای گسترش فرهنگ رضوی کاری بس ارزشمند است که پاداش آن در پیشگاه خداوند محفوظ است.

دبیر استانی ستاد جشنواره کتابخوانی رضوی، اهتمام ویژه برای اجرای این جشنواره را خواستار شد و بر تبلیغات محیطی و مجازی تاکید کرد و افزود: این جشنواره به دو شیوه مکتوب  از طریق مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها و مجازی از طریق مراجعه به سایت www.iranpl.ir   برگزار خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: در بخش کودک کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها نوشته مژگان شیخی و در بخش نوجوان کتاب ماه غریب من نوشته مجید ملامحمدی معرفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(علیه‌السلام)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

هاشمی گفت: این کتاب‌ها شاملل زندگی به سبک خورشید نوشته مهدی غلامعلی، مهارت‌های زندگی در سیره رضوی نوشته محمدرضا شرفی، بانوی ملکوت نوشته آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی و چلچراغ نوشته جلیل عرفان‌منش است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از همه دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و خیرین دعوت کرد برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن جشنواره و همچنین اختتامیه و اطلاع رسانی مناسب مشارکت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر