جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اندرحکایت کاندیداهای شورای شهر؛
فکرشهر – محمد محمدزاده فرد: این روزها، بحث پیرامون انتخابات شورای شهر بسیار داغ بوده و محال است در جایی یا محفلی حاضر باشید و صحبت از این موضوع به میان نیاید یا یکی از نامزدها به آن محل وارد نشود...
کد خبر: ۳۳۰۳۶
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳

فکرشهر – محمد محمدزاده فرد: این روزها، بحث پیرامون انتخابات شورای شهر بسیار داغ بوده و محال است در جایی یا محفلی حاضر باشید و صحبت از این موضوع به میان نیاید یا یکی از نامزدها به آن محل وارد نشود.

 حدود یک سالی است که افرادی، چراغ خاموش شروع به فعالیت کرده اند و اسم خود را بر سر زبان ها انداخته اند. در این میان کارها و رفتارهایی تامل برانگیز از طرف برخی نامزدها انجام می شود که بد نیست در این زمان به سیر تکاملی این رفتار و کردارها اشاره کنیم.

 مردم برازجان به یاد دارند که در دوره اول شورا، کاندیداها با وعده کشیدن تله کابین و امثالهم به دنبال رای آوری بودند؛ این روزها با توجه به آگاهی مردم، دیگر چنین وعده هایی کارایی نداشته و داده نمی شود اما قالب فریب دادن مردم و رای آوردن به هر قیمتی، ادامه پیدا کرده و فقط شکل آن تغییر یافته است.

یکی از مواردی که همه کاندیداها آن را انجام می دهند، رفتن به مراسمات فاتحه است که ظاهرا بسیار هم کارآمد می باشد، چرا که از دوره اول شورا تا به حال ادامه داشته و همه از آن نتیجه گرفته اند.

از دیگر نشانه های کاندیداهای شورا، چادری شدن خانم ها و پوشیدن کت و شلوار توسط آقایان در یک سال منتهی به انتخابات است که باید دید این دو مورد از نوع پوشش چه تاثیری در رای آوری دارد و این که اگر خوب است چرا در سال های قبل رعایت نمی شد و چرا بعد از رای نیاوردن ادامه پیدا نمی کند؟

در یک سال آخر منتهی به انتخابات شورا، آن هایی که قصد ورود دارند، تبدیل به تقویم شده و همه مناسبت های باربط و بی ربط را به افراد مختلف تبریک یا تسلیت می گویند. از مناسبت های مذهبی و ملی گرفته تا کریسمس و روز حمایت از کوالای استرالیایی در جنگل های ونزوئلا.

در مواردی دیگر:

آقایی با زدن گروه در فضای مجازی و طرح کردن مشکلات شهر، سعی بر مطرح کردن خود به عنوان ناجی شهر دارد، دیگری در مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج حضور یافته و به معرفی خود می پردازد.

شنیده شده یکی از خانم های کاندیدا، روش خانه به خانه را در پیش گرفته و با رفتن به درب منازل و مغازه ها و معرفی خود و این که خواهش می کنم به من رای دهید در حال رای جمع کردن است. اگر این روش جواب دهد، متکدی معروف شهر که التماس می کرد ۵ تومان به من بدهید، می تواند در دوره ی بعد، کاندیدا شود.

برخی نیز، سمن هایی راه انداخته و خود را در قالب سمن معرفی کردند که البته به این افراد کمتر ایراد وارد است، چرا که حداقل کمی فعالیت اجتماعی داشته و برای شهر خود، بدون حضور در شورا کارهایی انجام داده اند.

بعضی افراد، بی اخلاقی کرده و با تخریب دیگران، مثلا این که فلانی تایید صلاحیت نشده، نام خود را مطرح می کنند. یکی نیست بگوید آخر آدم حسابی! ما رییس جمهور داریم که تایید صلاحیت نمی شود، آن وقت تو به این بندگان خدا گیر دادی؟ اصلا به تو چه؟ 

این روزها رفتن به مراسمات قرآن و سفره انعام نیز در بین خانم ها الی ماشااله انجام گرفته و تصاویر آن به تعداد زیاد در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.

کاندیداهایی نیز هستند که شغل آن ها نمره دادن به بقیه است و با قبول کردن با نمره بالا و یا قول قبول کردن در امتحانات، در حال خرید و فروش محترمانه رای هستند.

مورد داریم که کاندیدا از رای بزرگسالان ناامید و متوجه شده کسی به او رای نمی دهد، دست به دامن بچه ها گشته و با راه انداختن مسابقه نقاشی، از بچه ها می خواهد که به والدینشان بگویند به فلانی رای بدهید و به جای آن لپ لپ جایزه بگیرند. بعد هم توقع دارد نگویند فلانی از تو لپ لپ درامد رفت شورا.

کاندیدایی هم داریم که راننده تاکسی شده و با مسافرکشی رای جمع می کند!!! این بنده خدا سوار تاکسی شده و با رانندگی خودش و یا کسی دیگر، عنوان می کند که فلانی آدم خوبی بوده و به او رای دهید. اگه فردی با این توصیفات دیدید، از او بخواهید کرایه شما را حساب کند، بعد ببینید چه واکنشی نشان می‌دهد​.

اما کار وقتی خراب می شود که فردی بخواهد به هر قیمتی خود را به صندلی شورا برساند و بدین منظور حاضر باشد هر کاری انجام دهد.

از آن جایی که تعداد زیادی از شهروندان، دیگر حاضر نیستند به صورت طایفه ای رای داده و افراد نالایقی را به شورا بفرستند که موجب شود نام و سابقه آن طایفه نیز خدشه دار شود، و با توجه به باز شدن فضا و آگاهی مردم از اوضاع، طیف های سیاسی و اجتماعی بیشتر می توانند در این انتخابات نقش بازی کرده و تاثیرگذاری داشته باشند.

از همین رو تعدادی از کاندیداها خود را به جناح های سیاسی نزدیک کرده و با اصلاح طلب یا اصولگرا خواندن خود در بین سیاسیون به دنبال جذب آرای آن ها هستند، اما وای به روزی که فردی بخواهد با عوض کردن چهره های مختلف از هر دو طیف رای کسب کند.

به طور مثال، یکی از نامزدهای شورای شهر برازجان که در جمع مردم خود را غیرسیاسی معرفی می کند، مدت هاست که پشت پرده در حال رایزنی با اصلاح طلبان است که از طرف آن ها مورد حمایت قرار گیرد و تا حدود زیادی نیز موفق شده است.

از طرف دیگر خبرهایی مبنی بر زدن کانال های مختلف از طرف وی در بین اصولگرایان نیز شنیده می شد، موضوعی که همواره از جانب او تکذیب می گردید و وی، خط مشی خود را اعتدالی با نزدیکی بیشتر به اصلاح طلبان عنوان می کرد که البته این ادعا در افراد دیگری از فامیل های او که پست های مدیریتی در سطح استان و شهرستان دارند هم دیده و شنیده شده است.

اما طی چند روز گذشته با صدور بیانیه حمایتی​ از طرف نماینده جبهه پایداری در دشتستان از وی، هزار چهره بودن این فرد هویدا و مشخص گردید که شایعات دروغ نبوده و او حاضر است به هر قیمتی خود را به صندلی شورا برساند و آخرین چیزی که برای وی اهمیت دارد، منافع و پیشرفت شهر است.

این که در شورا چه خبر است که باعث می شود برخی افراد به هر قیمتی خود را به صندلی آن برسانند، بحثی طولانی دارد که در این مقال نمی گنجد و ان شااله بعدا به آن خواهم پرداخت.

نظرات بینندگان
نیما
|
-
|
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
بسیار سخیف و بی محتوا بود. خب تمام این موارد از راههای مشروع تبلیغات هست حالا که چی؟ حیف وقتی که گذاشتم خوندمش.\r\n
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
البته جدیدا شنیده تعدادی افراد بیكار كه خود نتوانسته اند كاری پیدا كنند و یا كار درست حسابی ندارند به مردم قول شغل و معافیت و... را میدهند.  \r\n
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
احسنت\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر