شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور وزیر بهداشت؛
فکرشهر: در آئینی با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر و مسئولان محلی، بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر به بهره‌برداری رسید...
کد خبر: ۳۳۵۱۶
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

فکرشهر: در آئینی با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر و مسئولان محلی، بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: ساخت و تکمیل بیمارستان دیر خواسته دیرینه مردم این شهرستان بوده است و در این راستا تلاش شد که این خواسته بحق مردم محقق شد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: این بیمارستان از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و تجهیزات به‌روز و مدرنی در این بیمارستان مستقر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: برای تجهیز بیمارستان ۵۶ تخت‌خوابی امام هادی (ع) دیر از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده‌شده است.

علیرضا رئیسی اضافه کرد: خوشبختانه پس از چندین سال وقفه در عملیات اجرایی بیمارستان دیر با اهتمامی که در دولت بازدهم صورت گرفت و مساعدت ویژه وزیر بهداشت امروز شاهد تکمیل و تجهیز این بیمارستان و بهره‌برداری آن هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش زایشگاه علاوه بر تخت‌های معمول زایمانی، دو تخت LDR در نظر گرفته‌شده است گفت: LDR سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و دو ساعت پس از زایمان مادر در یک اتاق انجام می‌شود و مادر باردارمی‌تواند یک همراه (همسر، مادر) در کنار خود داشته باشد به‌گونه‌ای که مادر پس از پذیرش در بخش زایمان، وارد اتاقی موسوم به اتاق LDR شده و مراحل آمادگی پیش از زایمان، زایمان و بهبودی پس از زایمان را در همین اتاق سپری می‌کند.

رئیسی افزود: این بیمارستان دارای دو اتاق عمل است و همه تجهیزات آن خریداری و نصب‌شده است.

بیمارستان ۵۶تختخوابی دیر از قدیمی ترین خواسته های مردم شهرستان دیر بود که طی سالیان قبل بارها بنا به دلایلی عملیات بهره برداری آن به تعویق افتاده بود که سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از صنعت نفت با اختصاص اعتبارات متعدد تا نهایی شدن پروژه ، عملیات ساخت و إتمام این پروژه را دنبال می کرد.

این بیمارستان در دو طبقه و با مساحت ۶ هزار و ۴۸ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع دارای بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان، مادر و کودک، آزمایشگاه، داروخانه، حسابداری، اورژانس، درمانگاه، درمانگاه، رادیولوژی و سونوگرافی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر