پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
جهانگیری:
فکرشهر: معاون اول رییس جمهور گفت: امروز رقابت‌ها به پایان می‌رسد و برای اداره کشور رفاقت خواهیم کرد. همه رفاقت می‌کنند تا آرامش و امنیت در ایران برقرار باشد...
کد خبر: ۳۳۵۴۲
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: معاون اول رییس جمهور گفت: امروز رقابت‌ها به پایان می‌رسد و برای اداره کشور رفاقت خواهیم کرد. همه رفاقت می‌کنند تا آرامش و امنیت در ایران برقرار باشد.

حضور اسحاق جهانگیری پای صندوق رای - حسینیه ارشاد

به گزارش فکرشهر از ایسنا، اسحاق جهانگیری با حضور در سالن ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار کرد: امروز یکی از روزهای تاریخی ملت ایران است. هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود، حضور همه مردم در این دو انتخابات بسیار تعیین کننده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور تمام ایرانیان در انتخابات گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاه کرده‌اند حتی کسانی که نظام را هم قبول ندارند باید برای حفظ امنیت ایران پای صندوق‌های رأی بیایند. امیدواریم که امروز یک حماسه بزرگ رقم بخورد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: رقابت‌ها امروز تمام می‌شود و برای اداره کشور همه رفاقت خواهند کرد. همه برای آرامش ایران رفاقت می‌کنند. من امیدوارم که انتخابات پرشکوهی در پیش داشته باشیم.

جهانگیری در خصوص فعالیت‌های ستاد انتخابات کشور نیز گفت: خوشبختانه وزارت کشور به عنوان مسئول اجرایی انتخابات هم قانوناً و هم شرعاً رأی مردم را امانت بزرگ الهی می‌داند و به مردم اطمینان داده که رأیشان حفظ خواهد شد و به صندوق ریخته می‌شود.

وی سپس گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد. طبق گزارشات رسیده این دو نهاد نظارتی و اجرایی هماهنگی خوبی را با یکدیگر برقرار کردند.

جهانگیری در پاسخ به این پرسش که توصیه‌تان برای کاندیداهایی که پیروز انتخابات نخواهند بود چیست، گفت: همه به این نتیجه رسیده‌ایم که آن چیزی که از صندوق بیرون می‌آید مهم است و به آن پایبند خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور سپس در ارتباط با شایعه‌هایی مبنی بر اخراج ناظران برخی از کاندیداها از پای صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: نباید به شایعه‌ها توجه کرد. دستگاه‌های نظارتی و اجرایی حتماً مرّ قانون را رعایت می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات امروز نیز گفت: آنجایی که من رفتم و رأیم را به صندوق انداختم بسیار شلوغ بود. مردم ایران دقیق، آگاه و زمان‌شناس هستند. می‌دانند که در زمانه‌ای از منطقه و جهان زندگی می‌کنیم که مشارکت مردم باطل‌السحر هر مشکلی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر