پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۵۸۹
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: رئیس بنیاد نخبگان بوشهر گفت: تقویت تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی آذین یکشنبه شب در نشست تخصصی بررسی وضعیت نانوفناوری استان بوشهر افزود: براساس گزارش ستاد ویژه فناوری نانو، حوزه‌های دانشجویی، دانشگاهی و تجاری سازی نانو در استان بوشهر وضعیت خوبی ندارد.

وی با تاکید بر تقویت محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر بیان کرد: باید در حوزه تجاری سازی محصولات شرکت‌‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با یک برنامه ریزی مسنجم و مشخص علاوه بر حمایت از شرکت‌های موجود‌، زمینه توسعه آنها فراهم شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه فناوری نانو در استانهای پیشرو رو به رشد است افزود: این فناوری در استان بوشهر به سبب نبود ارتباط مناسب دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی، صنایع و دستگاه‌های اجرایی با ستاد ویژه نانوفناوری تا حدی منفعل مانده است.

آذین با تاکید بر حمایت‌های ویژه از فناوری‌‌های نانو در استان بوشهر افزود: در این ارتباط پیشنهاد می‌شود همه دانشگاه‌ها، پارک علم وفناوری، موسسه های پژوهشی، صنایع و دستگاههای اجرایی در ثبت و ارسال گزارشات و گرفتن حمایت‌ها و تسهیلات با ستاد ویژه نانوفناوری ریاست جمهوری ارتباط موثر برقرار کنند.معاون نوآوری و فناوری پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: شرکتهای نوین فرآیند سینوحه، سماسنج مرکز رشد دشتی و مهدی شنبدی در حوزه نانو فناوری فعالیت می‌کنند و تنها شرکتی که حمایت 700 میلیون ریالی را از پارک دریافت کرده شرکت نانوفناوری شنبدی است.

حامد گرگین‌پور افزود: برنامه حمایتی پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در خرید تجهیزات کاربردی نانو فناوری و خط تولید محصول است.

عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر نیز با بیان اینکه یکی از وظایف ما در شورای علمی سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری است، تصریح کرد: باید در حوزه توسعه فناوری نانو به صورتی راهبری شود که فناوران در استان بوشهر در ادامه راه متوقف نشوند.

ایرج نبی‌پور تاکید کرد: راه حل اساسی توسعه فناوری از جمله توسعه نانوفناوری در استان بوشهر این است که نهادهای فناورانه مانند پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با همکاری دستگاه حاکمیتی استان یک کریدور فناوری تشکیل دهند و شرکت‌های موفق دانش بنیان در کنار آنها به فعالیت مشغول باشند.

وی با بیان اینکه در راه توسعه فناوری باید دانشگاه‌های نسل سوم به تکلیف خود عمل کنند گفت: در این زمینه باید دانش کاربردی شود که تشکیل هسته‌های زایشی دانش بنیان این مسیر را تکمیل می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر