چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۰۵
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: کمبود فضای پارک خودروها در نبود پارکینگ‌های عمومی یکی از مشکلات مهم در حوزه ترافیک شهری بوشهر است که می‌بایست با احداث پارکینگ‌های متعدد در نقاط مختلف شهر این مشکل رفع شود.

پارکینگ طبقاتی

به گزارش فکرشهر از مهر، در سال‌های اخیر با افزایش تعداد خودروها، شاهد افزایش ترافیک در بسیاری از شهرهای کشور هستیم که بوشهر هم از این مشکل در عذاب است و شهروندان هر روز با مشکلات زیادی روبرو هستند.

در حالی که بوشهر نسبت به دیگر مراکز استان‌های کشور شهری کوچک محسوب می‌شود ولی تعداد پائین جمعیت باعث نشده که مشکلات ترافیکی را در این شهر شاهد نباشیم.

تجمع بسیاری از مراکز اداری در یک نقطه شهر، حضور تعداد زیادی از پزشکان متخصص و مراکز درمانی در یکی از خیابان‌های شهر، تجمیع مراکز تجاری و پاساژها در یک نقطه شهر و . . . باعث شده تا ترافیک در چند نقطه شهر بیشتر از دیگر نقاط باشد.

در کنار این تجمع مراکز اداری و اقتصادی و تجاری و . . . می‌طلبد که پارکینگ‌های مناسبی نیز برای خودروها فراهم شود ولی متاسفانه این موضوع پیش‌بینی نشده است و خیابان‌های اطراف این مراکز محل پارک انبوه خودروها شده است.

کسانی که با خودرو شخصی خود به خیابان‌های اصلی شهر و یا مراکز خرید شهر می‌روند با مشکلی به نام پارکینگ خودرو روبرو هستند که می‌طلبد راهکاری اساسی برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

لزوم افزایش پارکینگ‌ها

یکی از شهروندان بوشهری گفت: در حالی که پارکینگ برای خودروها در سطح شهر ایجاد نشده است، برای کارهای ضروری باید خودرو خود را در خیابان‌ها پارک کنیم که اغلب با جریمه از سوی پلیس روبرو می‌شویم.

آرش عربزاده اضافه کرد: به علت نبود پارکینگ در مرکز شهر، مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و باید تدابیری اتخاذ شود که پارکینگ‌های طبقاتی متعدد برای راحتی مردم ایجاد شود.

یکی از رانندگان تاکسی در بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: نبود جای پارک مناسب باعث شده تا خیابان‌های اصلی بوشهر صحنه حضور انبوه خودروها باشد و گاها بخش زیادی از عرض خیابان را اشغال می‌کنند.

حسین محمدی اضافه کرد: این ازدحام خودروها در خیابان باعث می‌شود تا عبور و مرور در خیابان با مشکل روبرو شود و شاهد افزایش ترافیک و کندی در عبور و مرور باشیم.

احداث مجتمع پارکینگ طبقاتی و تجاری

شهردار بندر بوشهر  اظهار داشت: رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر بوشهر را به صورت ویژه‌ای در دستور کار داریم و در این راستا طرح‌های بسیار مهمی در دست اجرا است.

غلامعلی میگلی‌نژاد اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش مشکلات ترافیکی با توجه به افزایش تعداد خودروها و همچنین افزایش ترددها هستیم و برای رفع این مشکل، احداث پارکینگ‌های طبقاتی در دستور کار است.

وی از احداث مجتمع پارکینگ طبقاتی و تجاری به‌عنوان یک برنامه مهم عنوان کرد و ادامه داد: طرح احداث چندین پارکینگ طبقاتی در نقاط پرتردد شهر توسط شهرداری بندر بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار بندر بوشهر افزود: یکی از نقاط پرترافیک بوشهر مرکز شهر است که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است و بر همین اساس مجتمع پارکینگ طبقاتی و تجاری در خیابان شهدا احداث می‌شود.

وی بیان کرد: این پارکینگ با سرمایه‌گذاری شهرداری بوشهر در زمینی به مساحت دو هزار و ۷۰۰ مترمربع و در پنج طبقه با مساحت کامل پارکینگ ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ۳۱۰ خودرو احداث می‌شود.

احداث پارکینگ‌های طبقاتی علاوه بر اینکه خیال شهروندان را برای پارک خودرو و تامین امنیت آن راحت می‌کند، بسیاری از مشکلات ترافیکی در هر نقطه از شهر را نیز کاهش می‌دهد.

هرچند که بخش خصوصی تاکنون تمایل لازم را برای ایجاد پارکینگ در سطح شهر از خود نشان نداده است ولی ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی یک ضرورت است.

جانمایی مناسب برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی موضوع دیگری است که باید به صورت ویژه انجام شود تا اجرای این طرح‌ها زمینه‌ساز رفع مشکلات شهروندان شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر