شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۳۳۶۱۱
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشارکت مردمی به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های درمان کمک می‌کند.

حیدر عزیزنژاد

به گزارش فکرشهر از مهر، حیدر عزیزنژاد صبح دوشنبه در جمع اعضای تشکل‌های مردمی استان بوشهر گفت: وزارت بهداشت نقش تولیتی در سلامت دارد که توسط معاونت‌های دانشگاه‌ها در حال انجام است اما بخش دیگر مربوط به فعالیت‌های اجتماعی است که  نیاز به کارهای جدی برای تعاملات با بخش‌های دیگر و نیز آشنایی با باورها و خواسته‌های مردم دارد.

وی ضمن اشاره به نقش سبک زندگی در کاهش بیماری‌ها تصریح کرد: ما باید اقداماتی برای آموزش مردم انجام دهیم تا با کسب آگاهی‌ در زمینه حفظ سلامتی خود اقدام کنند زیرا سلامتی هیچ جایگزینی ندارد.

عزیزنژاد با بیان اینکه با تلاش می‌توان به اهداف متعالی دست یافت افزود: باید فرصت به دست آمده را غنیمت بشماریم و در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم برای سلامت مردم تلاش کنیم.

توسعه برنامه‌های تشکل‌های مردمی

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: تشکیل خانه مشارکت مردمی نقش مهمی در برنامه‌ریزی آینده سلامت استان خواهد داشت زیرا رئیس خانه مشارکت عضو  شورای برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

عیسی صفوی افزود: جلسات خانه مشارکت به صورت فصلی برگزار خواهد شد که رئیس مرکز بهداشت استان دبیر این خانه مشارکت است و به شکل اضطراری و بنا به ضرورت می‌توان جلسات را در زمان‌های دیگر نیز تشکیل داد.

وی تصریح کرد: ۲۱ تشکل می‌بایست در جلسه حضور داشته باشند اما به علت اینکه برخی از این تشکل‌ها در استان وجود ندارند بر اساس قوانین آیین‌نامه تشکل دیگری را جایگزین آن‌ها کرده‌ایم.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: خانه مشارکت مردمی تمام مطالبات سلامت محور استان را جمع‌آوری کرده و ضمن مشخص کردن اولویت‌ها و با رای‌گیری اکثریت اعضا آن‌ها را به تصویب رسانده و به کارگروه منتقل می‌کند.

صفوی بیان داشت: تشکل‌های مردمی و هیچ‌یک از این اعضا به ارگان یا سازمان‌های دولتی وابسته نبوده و صرفا با رای مردم انتخاب می‌شوند.

راه‌اندازی خانه مشارکت در همه شهرستان‌ها

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر ضمن اشاره به اینکه تمام اقشار مردم می‌توانند از طریق خانه مشارکت مطالبات سلامت خود را از تولیت سلامت استان مطالبه کنند افزود: خانه مشارکت راهی مستقیم برای دستیابی به مطالبات سلامت محور از بالاترین مقام اجرایی دولت در استان (استانداری) است.

صفوی با اشاره به اینکه به‌زودی در تمامی شهرستان‌های استان خانه مشارکت راه‌اندازی می‌شود گفت: برای تسهیل در ارتباط مردم با خانه مشارکت مردمی، کمیته‌هایی در مراکز بهداشتی و درمانی در تمام استان وجود دارد که افراد می‌توانند با مراجعه به آنجا مطالبات خود را با آن‌ها در میان بگذارند.

وی یادآور شد: اعضای کارگروه سلامت استان شامل دکتر رئیسی به عنوان دبیر کارگروه، معاون برنامه‌ریزی استانداری، رییس خانه مشارکت‌های مردمی، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس مرکز بهداشت استان، مسئول روابط عمومی استانداری و نیز ذیحساب سازمان‌های دیگر هستند.

در پایان با رای‌گیری اعضای تشکل‌های مردمی عبدالرضا جعفری به عنوان عضو کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان(ساغ) انتخاب شد.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌های کمیته امداد، وکلا، معلمان، انجمن اولیا و مربیان، رابطین بهداشت، بهزیستی، سلامت، کارگران، روزنامه‌نگاران، هیات‌های مذهبی، ورزشکاران، دانشجویان، دانش‌آموزان و کانون بازنشستگان حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر