پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۱۲
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های پیشتاز کشور در پرداخت زکات است.

غلامعلی صفایی بوشهری

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در اولین نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در پرداخت زکات پیشتاز بوده‌اند و شاهد افزایش پرداخت زکات در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه زکات نقش مهمی در رفع چالش‌های اقتصادی و رفع مشکلات نیازمندان دارد، اضافه کرد: تاکید بسیاری بر پرداخت زکات در قرآن کریم صورت گرفته است و همواره در کنار نماز از زکات نام برده شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زکات فطریه از واحبات است که مکمل روزه ماه رمضان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نصب هرگونه بنر برای جمع‌آوری زکات در طول ماه رمضان اشکال شرعی دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات دارای مصارف مختلفی است که شرایط مصرف آن مشخص شده است، بیان کرد: در برخی مناطق بنرهایی در ماه مبارک رمضان نصب می‌شود و شماره حساب‌هایی اعلام می‌کنند که شرعا جایز نیست.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه در زمینه پرداخت زکات مودی باید ابتدا وکیلش را برای پرداخت فطره مشخص کند، افزود: نصب بنرها و انجام تبلیغات باید با مدیریت ستاد زکات انجام شود.

وی ادامه داد: در صورتی که صندوق خیریه هم تصمیم به جمع‌آوری زکات فطره دارد باید مشخص کند که مردمی که زکات فطریه خود را در این صندوق‌ها می ریزند راضی هستند که مسئولان آن صندوق در چه راهی آن را خرج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: برخی از افراد نیازمند تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و ستاد زکات باید این افراد را شناسایی کند و حمایت لازم از این طریق انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر