پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۱۵
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: صادرات میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به بیش از ۴ میلیون بشکه رسید.

علیرضا عبادی

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا عبادی، مجموع میعانات گازی تولید شده در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی را ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۶۲ بشکه اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون ۴ میلیون و ۲ هزار و ۲۳۳ بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.

بر پایه این گزارش، ارسال میعانات گازی از فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حالی صورت می‌گیرد که دهم اردیبهشت ماه امسال فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به بهره‌برداری رسمی رسیده بود.

مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ تولید میعانات گازی این فازها را داری ثبات و رو به افزایش عنوان کرد و گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط ۴۸ هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فازهای ۲۰ و ۲۱ با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است، اظهار کرد: علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، در حال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

این مقام مسئول به تولید تجمعی گاز از بخش فراساحل فازهای ۲۰ و ۲۱ اشاره کرد و گفت: از آغاز بهره‌برداری از دو سکوی ۲۰ و ۲۱، در مجموع حدود ۴ میلیارد مترمکعب استاندارد گاز ترش استحصال شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر