پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، وی که ساعاتی قبل از حضور در بوشهر و در جمع مردم شیراز، از کاندیداتوری برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی کناره گیری خود را اعلام کرد بود، در حالی به استان بوشهر آمد که خیل عظیم حامیان روحانی، سالن فجر شهر بوشهر و خیابان های اطراف سالن را پر کرده بودند...
کد خبر: ۳۳۶۲۶
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: اسحاق جهانگیری ـ معاون اول رییس جمهور ـ در راستای حمایت از کاندیداتوری حسن روحانی به بوشهر وارد شد.

به گزارش فکرشهر، وی که ساعاتی قبل از حضور در بوشهر و در جمع مردم شیراز، از کاندیداتوری برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی کناره گیری خود را اعلام کرد بود، در حالی به استان بوشهر آمد که خیل عظیم حامیان روحانی، سالن فجر شهر بوشهر و خیابان های اطراف سالن را پر کرده بودند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما از محل، جمعیتی بالغ بر 12 هزار بوشهری، از نقاط مختلف استان بوشهر در این همایش حضور داشتند و علاوه بر جهانگیری، رییس ستاد روحان در استان، رییس مجمع نمایندگان استان و امام جمعه اهل سنت گناوه نیز سخنرانی کدند که اهم سخنان هر یک به شرح زیر است:

محمدباقر سعادت - رییس ستاد روحانی در استان بوشهر در همایش بزرگ حامیان روحانی:

ـ مردم استان بوشهر، همراه با سایر مردم کشور، دولت تدبیر و امید را فریاد می زنند.

ـ من به نمایندگی از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان از مناظره ی قدرتمند شما و احاطه ی شما بر امور کشور، صمیمانه تشکر می نمایم.

حجت السلام خدری - رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر در همایش بزرگ حامیان روحانی:

ـ روی صحبتم با کسانی است که ادعای اخلاق مداری می کنند و با شعار تکلیف شرعی به میدان آمده اند: شما که مدعی اخلاق مداری بودید با تهمت های ناروا اخلاق را زیر پا گذاشتید.
ـ کسانی که با نشان دادن یک کاغذ، گفتمان بگم بگم را ارایه دادند، بدانید که این ادبیات و این گفتمان در جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.
ـ کسانی که می گفتند شما پوششی هستید، خودشان قبل از همه انصراف دادند و خوب شد که این اقدام را انجام دادند وگرنه دست رد مردم بر سینه ی آن ها زده می شد.
ـ کسانی فریاد حقوق نجومی می زدند که فسادهایشان علنی شده است.
ـ افتخار می کنیم که آقای دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس، متواضعانه از مردم عذرخواهی کرد و با آنان برخورد کرد.
ـ در دولت تدبیر و امید هیچ مفسد اقتصادی و متخلفی خط قرمز برای دولت نیست.

شیخ محمد فاروقی - امام جماعت اهل سنت گناوه:

ـ جامعه ی اهل سنت ایران و استان بوشهر ، در کنار دولت تدبیر و امید و حامی آقای روحانی است.
ـ دولت یازدهم نخستین سفیر اهل سنت و فرمانداران اهل سنت را منصوب کرده و این برای اولین بار در کشور ما به وقوع پیوسته است.
ـ این دولت، ندای ایران برای ایرانیان را در دل ها زنده کرده است.
ـ با تمام وجود از دولت اعتدال روحانی حمایت می کنیم و روز رای گیری همه خواهیم دید.

اسحاق جهانگیری در جمع حامیان دکتر حسن روحانی در بوشهر:

ـ ملت عزیز ایران و مردم غیور بوشهر! انتخابات ریاست جمهوری، مهم ترین و سرنوشت ساز ترین اتفاقی است ک در روزهای آینده در ایران خواهد افتاد و شما سرنوشت کشورتان را تعیین خواهید کرد.
ـ ما در یک دوره ی طولانی، آسیب های جدی دیدیم در داخل و خارج؛ در خارج، کشورهای زورگیر با سو مدیریتی که در داخل وجود داشت، فرصت کردند ایران هراسی را ایجاد کنند و مردم کشور از داشتن شناسنامه ی ایرانی آسیب دیدند.
ـ در سیاست داخلی، نیروها و فرزندان انقلاب، روبروی هم قرار گرفتند و اقتصاد کشور رو به نابودی رفت و جریانات اصیل انقلاب، مثل جریان اصلاح طلبی تحت فشار قرار گرفت.
ـ شما بندرگاه هستید...کشتی هایی که می خواستند بروند باید پرچم ایران را پایین می آوردند و با پرچم دیگری می رفتند.
ـ ما، خانواده ای که فرزندان عزیزش هنوز بیکار هستند را با تمام وجود درک می کنیم.
ـ ما می‌دانیم که جوانان تحصیلکرده با زبان بی زبانی به مسوولین می گویند برای ما شغلی ایجاد کنید تا ما نیز شغل آبرومندی داشته باشیم.
ـ ما درد خانواده هایی که در آن دوران سفره شامشان کوچک تر شد و هنوز هم برنگشته را درک می کنیم.
ـ وقتی می گویند تورم ۴۰ درصدی، یعنی قدرت خرید مردم ۴۰ درصد کاهش یافت؛ یادتان هست دارو پیدا نمی شد و چه وضعیتی بود؟!
ـ شما خواستید که مسیر کشور اصلاح شود.

ـ روحانی شخصیت بزرگی است که کارهای بزرگی برای کشور کرد. روحانی مرد روزهای سخت است.
ـ بعضی ها فکر می کنند خب می رویم رییس جمهور می شویم؛ بله این آسان است ولی آیا این که رای بدهیم و تمام شود، کافی است؟!
ـ ما باید کسی را داشته باشیم که جنگ را از این منطقه دور کند! چه کسی لایق است؟ آیا کسی که الفبای سیاست خارجی و مذاکره را نمی داند، لایق است؟! می گویند ما دیدار خارجی داشته ایم!!! این که در یک دیدار خارجی یک بیانیه خوانده اید می شود دیپلماسی!؟ این که به یک سفارت حمله کنید می شود دیپلماسی؟!
ـ  به آقای روحانی از قدیم می گفته اند شیخ دیپلماسی... یک دیپلمات هم آقای محمد جواد ظریف است که به تنهایی با ۶ کشور قدرتمند دنیا مذاکره کرد.
ـ روز شنبه، رای یا به عقب است یا به جلو. شما مردم مصمم هستید که حرکت تان رو به جلو باشد و کشور توسعه پیدا کند. ایران شایستگی دارد که یک کشور پیشرفته ی مردم دنیا باشد.
ـ شما جوانان تحصیلکرده، مهم ترین قشر این جامعه هستید. شما قادر هستید آینده ایران را آنطور که دوست دارید رقم بزنید. دولت متکی به شماست؛ از نظر سیاسی هم متکی به شماست.
ـ ما باید فضای گفتگو، انسجام و برادری را ایجاد کنیم. ما همه برای سربلندی ایران می خواهیم کار کنیم.

ـ دغدغه هایی که شما در شعارهای خود عنوان می کنید، همگی قابل حل است؛ در دیداری که با رهبر معظم انقلاب راجع به جریان اصلاحات داشتم، با اطمینان می گویم، برای رهبری، اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد.... 
ـ ما می توانیم با تدبیر رهبری، مسأله ی حضور سید محمد خاتمی را برطرف کنیم. ما می توانیم خیلی از گره های این کشور را باز کنیم. دولت دوازدهم اتحاد و انسجام ملی را در همه ی سطوح ایجاد نماییم.
ـ من چندین بار به بوشهر سفر کرده ام. می دانم که برای بوشهر عزیز، آب، حمل و نقل، راه آهنی که باید به شیراز برسد و منطقه آزاد که به زودی اعلام خواهد شد، جزو مسایل اصلی است.
ـ بوشهر دریا و ساحل دارد، گاز و نفت و انرژی دارد، جوانان غیور و تحصیلکرده ی بسیار دارد و شایستگی این را دارد که استان اول توسعه ای کشور باشد.
ـ استخدام بومی ها در صنایع نفت و گاز و موضوع ته لنجی ها را مجددا بررسی می کنیم.
ـ من انگیزه ای برای ورود به انتخابات نداشتم، به درخواست سران اصلاحات، خصوصا برادر عزیزم آقای سید محمد خاتمی و آقای رییس جمهور ورود کردم.
ـ دیدم بداخلاقی و بی انصافی است که نیایم. باید بیایم و به ملت بگویم . از آبرویم بگذرم و بگویم که چه کردیم چه هست و چه باید کرد؟!
ـ هر چه داشتم، گذاشتم و فکر می کنم به انتخاب مردم کمک کردم.
ـ بوشهر همیشه در انتخابات پیشتاز بوده، در ۷۶ در صدر بود، در ۹۲بوشهر را در صدر داشتیم و یک بار دیگر بوشهر در ۹۶ بدرخشد و این شدنی است.
ـ همه با هم راه را با انتخاب دکتر روحانی تکمیل کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر