پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۴۷
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: مردم شهرستان گناوه در آیینی از مدال آوران تیم ملی دوومیدانی کم بینایان و نابینایان که دربازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی باکو مرکز جمهوری آذربایجان در جوار یادمان شهدای گمنام این شهر استقبال کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس هیات ورزش کم بینایان و نابینایان استان بوشهر در این آیین گفت: تیم ملی دوومیدانی کشور با 10 ورزشکار به این رقابت ها اعزام شده بود که هفت ورزشکار آن از شهرستان گناوه خوش درخشیده و همگی مدال کسب کردند. 

محمدرضا ابراهیم زاده افزود: دراین رقابت ها سجاد نیک پرست در پرتاب نیزه کلاس 12 با پرتاب 59.24 متر در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره گرفت و سید عرفان حسینی دیگر شرکت کننده کشورمان در همین ماده با پرتاب 55.79 متر در مکان سوم قرار گرفت و نشان برنز دریافت کرد. 

وی گفت: درمرحله نهایی رقابت های دو 4 در 100 متر حسین سعیدی، آرش خسروانی و امیر خسروانی سه مدال طلا کسب کردند و آرش خسروی در دو 100 متر به مدال برنز دست یافت.

ابراهیم زاده بیان کرد: مربی تیم ملی دوومیدانی در این رقابت ها را مهرداد بیابانی از شهرستان گناوه برعهده داشت.

سیدعرفان حسینی لیراوی عضو تیم ملی دوومیدانی کم بینایان و نابینایان گفت: رقابت های این دوره از کیفیت بالایی برخوردار بود و تمامی کشورهای شرکت کننده با تمام قوا آمده بودند.

وی با بیان اینکه در این رقابت ها چندین رکورد جهانی جابجا شد، افزود: از مجموع 10 ورزشکار مدال آور تیم ملی ایران هفت ورزشکار از شهرستان گناوه بودند که همگی به مدال دست یافتند.

حسینی لیراوی از استقبال مردم و مسئولان این شهرستان تقدیر کرد.

کاروان ورزشی ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با کسب 98 مدال (39 طلا، 26 نقره و 33 برنز) در رتبه سوم جدول رده بندی این رقابت ها قرار گرفت.

این بازی ها با حضور نمایندگان ٥٤ کشور اسلامی در 22 رشته ورزشی از 22 اردیبهشت ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد و دوشنبه هفته جاری به به اتمام رسید.

جمهوری آذربایجان میزبان این رویداد با 75 مدال طلا، 50 نقره و 37 برنز (مجموع 162 مدال) بر سکوی نخست تکیه زد و ترکیه با 71 مدا طلا، 67 نقره و 57 برنز (مجموع 195 مدال) دوم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر