پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۶۵۶
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اجرای برنامه الگوی کشت در استان بوشهر الزامی است.

محمد تقی منوچهری

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی منوچهری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه الگوی کشت، در چارچوب یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور و حفظ منابع پایه‌ای و محیط زیست از سال ۹۳ شروع شده است.

وی اضافه کرد: این طرح تا کنون در سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار با مشارکت کشاورزان، شرکت سهامی آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی اجرا شده و همه ادارات ذیربط شهرستانی موظف به همکاری بدون قید و شرط در این زمینه هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: تفاهم‌نامه الگوی کشت با کشاورزانی منعقد می‌شود که دارای پروانه بهره برداری از آب چاه هستند.

وی ادامه داد: خرید و فروش و هر گونه انتقال آب خارج از پروانه بهره‌برداری آب ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی به منظور پلمب چاه به عمل خواهد آمد.

منوچهری افزود: ارائه هرگونه خدمات نظیر تسهیلات بانکی، بیمه محصول، سهمیه کود، خرید توافقی محصول در صورت افت قیمت و ... به کشاورزان، منوط به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه الگوی کشت بین کشاورز، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت سهامی آب منطقه‌ای است.

وی هدف از اجرای برنامه الگوی کشت را جلوگیری از افزایش بی رویه سطح کشت، افزایش کارآیی مصرف آب، افزایش عملکرد در واحد سطح، تنظیم بازار و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: پایه انعقاد تفاهم نامه بر اساس هیدرومدول ۶ دهم لیتر بر ثانیه آب برای هر هکتار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر