جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
رییس جمهور در همایش سراسری قوه قضاییه:
فکرشهر: رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسئولان است که مشکلات کشور و مردم را حل کنیم...
کد خبر: ۳۴۹۱۷
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسئولان است که مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  درهمایش سراسری قوه‌قضائیه با اشاره به تحمیل جنگ و تحریم از سوی دشمن به کشور اظهار کرد:  ما با ایستادگی مردم توانستیم از جنگ و تحریم عبور کنیم. مردم ایستادند مشکلات را تحمل کردند اماپشت نظام را خالی نکردند.

وی در ادامه افزود: از بین رفتن آثار جنگ و تحریم سالها طول میکشد اما از آغاز دولت یازدهم در شرایطی قرار داریم که اگر دست به دست هم دهیم و نگذاریم توطئه دیگران کارگر بیفتد می توانیم تا پایان قرن تاحد زیادی مشکلات گذشته را جبران کنیم.

به نوشته ی ایسنا، رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات مورد خواست دشمنان و بدخواهان نیست تصریح کرد: بنابراین آنها هر روز برای ما داستانی می سازند و از هر داستانی، سریالی برای ما تولید می کنند تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلی جدا شده و به مسائل فرعی مشغول شویم.

رئیس دولت یازدهم همچنین خاطر نشان کرد: حدود هشت سال اشتغال خالص ما صفر بوده است. اما داریم به تدریج از این شرایط خارج می شویم. اما شرایط سالهای 85 تا 92 را یادمان می رود. یادمان می رود در سال 92 با رکود بی نظیری در تاریخ کشور روبرو بودیم و تقریبا رشد اقتصادی کشور منفی 7 درصد بود. امروز بعضی از رکودحرف می زنند که اشکالی ندارد اما درسال 91 که رشد کشور منفی 6.8 درصد بود در روزنامه ها، سایت‌ها، صداو سیما و بیان شریفشان کلمه رکود کمتر می شنیدیم اما اکنون که از رکود عبور کرده ایم و به رشد اقتصادی مثبت 8.3درصد طبق گفته مرکز آمار وبه رشد 12.5 درصد طبق آمار بانک مرکزی رسیده‌ایم تازه عده‌ای کلمه رکود را یاد گرفته‌اند که آن را ادا بفرمایند.

روحانی ادامه داد: در بهار 96 آمار ایجاد اشتغال 703 هزار اشتغال است. اگر این آمار تا پایان سا ل 700 هزار شغل جدید هم باشد بازهم عقب هستیم. هنوز شرایط ما خوب نیست و به اندازه کافی رونق واشتغال نداریم. اما چه کار می توانیم بکنیم؟ هیچ چیزی بالاتر از اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی نیست. اگر مردم نسبت به دولت و نظام اعتمادشان کم شود و در تردید قرار بگیرند نمی توانیم از مشکلات عبور کنیم. اگر توانستیم قیمت ارز را در چهار سال نسبتا متعادل در بازار نگه داریم به خاطر اعتماد مردم به دولت است.

وی با بیان اینکه ما از آزمایش بسیار بزرگی پیرزو خارج شده و به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبر انقلاب بهترین انتخابات را برگزار کرده ایم خاطر نشان کرد: همه باید خوشحال باشیم، زیرا همه شریک بودیم و کار کردیم . حالا دوره رقابت انتخابات ویژگی خاص خود را دارد. آن دوران تمام شده است. ما انتخابات با نشاط و کم حاشیه ای داشتیم که حامیان نامزدها به هم فحاشی نکرده و هرکس به نفع نامزد خود شعار داد. اجتماعات بزرگ 10 هزار و 20 هزار نفری برگزار شد اما هیچ کسی هنجار شکنی  نکرد. این یعنی انقلاب ما به 40سالگی یعنی به بلوغ رسیده است. الان دیگر سال 88 و 78 نیست. اکنون سال 96 است. در این شرایط بسیار خوب بعد انتخابات آیا باید از نو رقابت انتخاباتی را بازخوانی کنیم. کدام عقل سلیم این را می گوید. دوران رقابت انتخاباتی مال همان دوره است.

روحانی تاکید کرد: مردم در انتخابات کار خود را به خوبی انجام دادند. امروز نوبت ما مسئولان است. مشکلات امروز دولت دوازدهم، مشکلات کشور، مردم و نظام است. مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار، هوای آلوده، کمبود آب یا بیکاری وفقر مشکلات همه ما است. دشمن نمی خواهد ما با هم متحد باشیم واز هر چیز جزئی و از هر کاهی کوهی می سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر