سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ تا - واقعیت
فکرشهر: خبرنگاران «فکرشهر» در طول هفته با اخبار متنوعی مواجه می شوند که ابتدا در حد شایعه است ولی اغلب به واقعیت منجر می شوند. بر همین اساس و در بخش جدیدی نشریه، ستونی برای درج این نوع اخبار اختصاص داده ایم.
کد خبر: ۳۵۴۱۶
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

استخدام بومی ها در پارس جنوبی، مخصوص جنوب استان شد!

بر اساس خبرهای رسیده به فکرشهر، طبق مصوبه ی جدیدی که به اصرار سکینه الماسی، در جنوب استان تصویب شده، از این به بعد و در فازهای بعدی پارس جنوبی، هیچ نیروی کار بومی غیر از جوانان شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه حق استخدام ندارند. به گزارش فکرشهر، این مصوبه که به امضای فرماندار عسلویه هم رسیده، اشتغال از این به بعد سایر جوانان استان غیر از جنوب استان را در منطقه، ممنوع کرده و حتی برخی خبرها از رد جوانانی که پیش از این مصاحبه شده و در انتظار شروع به کار بودند، خبر می دهند. این اقدام، به اصرار سکینه الماسی، نماینده ی مردم شهرستان های جنوبی استان صورت گرفته است.

اختلاف بین صنعت و معدن دشتستان و صنف نانوایان

طبق خبرهای رسیده به فکرشهر، عملکرد رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان باعث شده بسیاری از صاحبان صنوف و حتی روسای اصناف دشتستان با وی دچار مشکل شوند. به گزارش فکرشهر، ظاهرا رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بدون هماهنگی مسوولین صنوف و به دلخواه، مجوزهایی صادر می کند و تغییراتی هم در برخی امتیازات برای افراد خاصی قایل شده است. این موضوعات و مشکلاتی دیگر از این قبیل، باعث گردیده تا برخی روسای صنوف تهدید به استعفا کنند و حتی رییس صنف نانوایان هفته ی گذشته به دلیل همین دخالت ها و اعمال غیرقانونی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت از جمله این که  مجوزهایی جهت بازکردن نانوایی های جدید صادر نموده و البته سهمیه آرد نانوایی ها را نیز به دلخواه و بدون در نظر گرفتن اولویت تغییر داده است، از سمت خود استعفا داده و با پادرمیانی سایر مسوولین مربوطه به محل کار خود برگشته است. همه ی این ها در حالی است که رییس اصناف دشتستان نیز واکنشی به مسایل نداشته است.

به کارگیری زنان در پست های مدیریتی دشتستان

گفته می شود به زودی چندین معاون و مدیر زن در ادارات مختلف شهرستان دشتستان مشغول به کار خواهند شد. بر اساس خبرهای رسیده به فکرشهر، این اقدام در راستای اهداف دولت تدبیر و امید برای استفاده ی بیشتر از بانوان توانمند شهرستان در پست های مدیریتی می باشد.

علت تاخیر در احداث بیمارستان برازجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چندی پیش در جمع مدیران مسوول رسانه ها گفته بود: هفته ی آخر تیرماه امسال، مناقصه ی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان آغاز می شود. این در حالی است که طبق خبرهای رسیده به فکرشهر، مصوبه ی 8 میلیارد و 800 میلیون تومانی دولت برای این بیمارستان، به دلیل کمبود اعتبارات هنوز اختصاص نیافته است؛ هفته آینده، هفته ی آخر تیرماه می باشد و هر چند هنوز خبری از برگزاری مناقصه ی بیمارستان نیست، ولی شاید با بهتر شدن وضعیت اقتصادی دولت، این اعتبارات در ماه های آتی، اختصاص یابد.

معرفی بخشدار جدید برای بوشکان 

بر اساس خبرهای رسیده به فکرشهر، حکم بخشداری بوشکان برای روح اله تنگستانی امضا نشده و وی که پایان اسفندماه 95، به عنوان سرپرست بخشداری معرفی شد، به زودی به محل کار خود به عنوان کارشناس در فرمانداری دشتستان برخواهد گشت. تنگستانی، جایگزین قاسمی شده بود که تنها 7 ماه بخشدار بوشکان بود و بر اساس این خبرها، قرار است بخشدار جدید بوشکان به زودی و تا قبل از پایان عمر دولت یازدهم، معرفی گردد. 

معاون رییس جمهور به دشتستان می آید

خبرهای رسیده به فکرشهر حاکی از آن است که به درخواست محمدباقر سعادت، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، نوراله زاده، معاون رییس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، روز چهارشنبه، 28 تیرماه به دشتستان سفر خواهد کرد. ظاهرا قرار است در این سفر مشکلات وام کارآفرینی به درخواست کنندگان خصوصا در روستاها مورد بررسی قرار گرفته و نواقص آن برطرف گردد.

«دشت گور»، باز هم «دشت گور» می شود

در حالی که چند سال پیش نام روستای «دشت گور» دشتستان به «گلدشت» تغییر پیدا کرده بود، حالا خبرهایی به فکرشهر رسیده مبنی بر این که نام این روستا در شورای نام گذاری شهرستان مجددا به «دشت گور» تغییر پیدا کرده است. طبق خبرهای رسیده، این مصوبه به تهران ارسال شده و به احتمال صد در صد، تایید نهایی نیز خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر