سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: اگرچه دنیای معاصر را با عناوین گوناگون از جمله صنعتی، فراصنعتی، عصر تکنولوژی و عصر فضا نام نهاده اند اما آنچه بیشتر مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است، عنوان و نام عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات است...
کد خبر: ۳۶۲۱۳
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: فرماندار دشتستان گفت: اگرچه دنیای معاصر را با عناوین گوناگون از جمله صنعتی، فراصنعتی، عصر تکنولوژی و عصر فضا نام نهاده اند اما آنچه بیشتر مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است، عنوان و نام عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهید صارمی، تبریک روز خبرنگار و تشکر از خدمات شایسته مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و همه اصحاب رسانه، افزود: اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران در مسیر پر ارج خبرنگاری و اطلاع رسانی در تولید اخبار و اطلاعات گوناگون و انتشار آنها نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: شما خبرنگاران، حرفه ی سختی پیشه کرده اید و قطعا عشق، هنر و دلسوزی نسبت به جامعه و کشورتان، موجب شده است که با پشتکار و انگیزه وافر به راه ارزشمند خود ادامه دهید.

فرماندار دشتستان به وجود امنیت و آرامش اجتماعی شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در چهار ماه و نیم سال جاری نیز همچون سال گذشته، شاهد بهبودی شاخص های امنیتی شهرستان هستیم و جرائم خشن نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، 30 درصد کاهش یافته است.

وی، به آمار کشفیات جرائم خشن و عادی نیز اشاره و گفت: از سال گذشته تا کنون کشفیات به حدود 94 درصد رسیده که از میانگین کشوری بالاتر است.

فرماندار دشتستان در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به افزایش 83 درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای دشتستان از محل اعتبارات استان و 3 درصد نفت و گاز، اظهار امیدواری کرد یکصد و پنجاه میلیارد تومان به انضمام اعتبارات ملی، نقش موثری در تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام دشتستان داشته باشد.

ارسلان زارع، به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز پرداخت و اجرای طرح تحول کشاورزی ( طرح نخلستان ) در دولت دوازدهم نیز اشاره کرده و این طرح ها را از مهمترین برنامه های اقتصادی در دشتستان برشمرد و گفت: طرح پایلوت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در آبپخش در هفته دولت به بهره برداری می رسد و طرح 2400 هکتاری سعدآباد نیز آغاز شده است.

فرماندار دشتستان با اظهار رضایت از فعالیت فعلی پیمانکار سد دالکی نیز گفت: ان شاالله این سد در دولت دوازدهم تکمیل می شود.

وی، در خصوص کمبود منابع آب و لزوم صرفه جویی مصارف خانگی و کشاورزی، نیز اظهارداشت: امسال در تخصیص اعتبارات، فصل آب از اولویت برخوردار بوده است ، چرا که در نشست های هم اندیشی مردم با استاندار محترم نیز مورد توجه بوده است.

زارع در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال تبدیل روستایی در دشتستان به به شهر، این موضوع را در وزه ی اختیارات وزارت کشور عنوان کرد و افزود: وزارت کشور، در خصوص روستاهایی که از شاخص های شهر شدن برخوردار و اکثریت مردم آن روستا خواهان تبدیل شدن به شهر باشند، اقدام می کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره سرنوشت پتروشیمی دشتستان نیز اظهارداشت: در جانمایی پتروشیمی دشتستان نظری نداریم، امام جمعه آبپخش کتبا موافقت مردم با احداث پتروشیمی را اعلام کرده و آن را مشروط به تاییدیه زیست محیطی دانسته و  بدیهی است که سرمایه گذار نیز در محل مناسب که توجیه اقتصادی و فنی داشته و امنیت سرمایه گذاری اش را احساس کند، سرمایه گذاری و طرح را اجرا می کند.

فرماندار دشتستان، پیرامون بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز گفت: چهل میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 17 شهریور با پیگیری های استاندار محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردیده و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می شود.

به نوشته ی روابط عمومی فرمانداری دشتستان، در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر