جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتستان در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
فکرشهر: توضیحاتی راجع به رییس جدید مجمع نمایندگان استان/ مهم ترین چالش پیش‌رو دولت دوازدهم/ نظر سعادت راجع به پتروشیمی دشتستان/ آخرین اخبار از راه آهن استان/ احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی در برازجان/ کار سه شیفت روی سد دالکی...
کد خبر: ۳۶۳۳۴
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی می گوید جایگاه خبرنگاران آنقدر والاست که اگر روزشان هفته هم شود، کم است.

به گزارش فکرشهر، محمدباقر سعادت در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، با بیان این که خبرنگاران باید خبرها را بر اساس واقعیات منتشر کنند و به دیدگاه های سیاسی کاری نداشته باشند، پیرامون عملکرد خود در مجلس مطالبی بیان داشت و و در پاسخ به سوالات خبرنگاران، گفت: مردم بدانند که اگر رای به سعادت دادند، سعادت دنبال کار و زندگی خود نبوده، بلکه آن قول هایی که داده بود را دنبال کرده است.

گفتم اگر اعتبار را ندهید، تحصن می کنم

وی، با بیان این که «هنوز اعتبارنامه ی من تایید نشده بود که آتش سوزی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان رخ داد»، روندی که برای تامین اعتبارات بازسازی بیمارستان طی کرده بود را تشریح کرد و افزود: برای این موضوع من سه بار به سازمان برنامه و بودجه نامه نوشتم و حتی یک ماه پیش خیلی تند نسبت به این قضیه گلایه کردم و گفتم اگر تا فلان تاریخ اعتبار ابلاغ نشد، من با یک گلیم و یک پتو و یک پشتی، با خبرنگارن در صحن برنامه و بودجه تحصن می کنم مگر این که این اعتبار ابلاغ شود که خوشبختانه مبلغ 4 میلیارد تومان از آن 8 میلیارد و 800 میلیون تومان به حساب استان واریز شد.

سعادت یادآور شد: البته من به تعامل اعتقاد دارم و نه خشونت، ولی وقتی بارها نامه دادم و دیدم پاراف های آقای نوبخت را هم نادیده گرفتند، این مساله را عنوان کردم.

کار سه شیفت روی سد دالکی

وی پیرامون وضعیت آب کشاورزی شهرستان نیز گفت: با توجه به این که یکی از مشکلات کشاورزی دشتستان مشکل آب است برای ساخت سد دالکی نشست‌های مختلفی با وزیر نیرو برگزار کردم که طی 6 ماه و پس از چهار ملاقات با وی، با خلع ید از پیمانکار قبلی و گفت‌وگو با پیمانکار جدید، فعالیت آغاز و به شکل سه شفیت در حال انجام است.

احداث پلی کلینیک تامین اجتماعی در برازجان

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت تامین اجتماعی در شهرستان نیز گفت: برای پیگیری بخش درمان شهرستان دشتستان نشست‌هایی با  مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که در نهایت در سفر نوربخش به استان بوشهر در زمستان سال گذشته، عملیات اجرایی ساخت پلی کلینیک تامین اجتماعی در 4120 متر در برازجان در حال ساخت است.

وی ادامه  داد: برای آبیاری تحت فشار در بخش آبپخش دشتستان، با حضور نوبخت در شهرستان دشتستان 1680 میلیارد تومان به عنوان طرح تحول کشاورزی از آبیاری غرقابی به آبیاری تحت فشار تخصیص یافت که پس از آن وزیر کشاورزی در سعد آباد، کلنگ پروژه آبیاری تحت فشار در 2500 هکتار زمین زد و با پیگیری‌های انجام شده، 10 هزار هکتار با 400 میلیارد تومان در سطح شهرستان دشتستان اجرایی می‌شود.

آخرین اخبار از راه آهن استان

سعادت در خصوص وضعیت راه آهن استان بوشهر نیز گفت: در سال 96 ، برای ادامه پروژه راه‌آهن شیراز بوشهر عسلویه،  53 میلیارد تومان تخصیص یافت که با توجه به این که برای اجرای این پروژه، 4 هزار میلیارد تومان نیاز است فقط از طریق فینانس اجرای کامل آن امکان‌پذیر است که در این راه نشستی نیز با سرمایه‌گذاران اهل ترکیه در وزارت راه برگزار شد که توافقی انجام نشد.

وی ادامه داد: رقم 53 میلیارد تومانی سال جاری نمی‌تواند تامین‌کننده انجام این پروژه باشد که در نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با معاون اول رئیس ‌جمهوری نیز اولویت را بر راه‌آهن گذاشتم و آنجا به جهانگیری گفتم که راه‌آهن برای استان بوشهر مهم است و رئیس‌جمهوری هم در سفر به استان بوشهر به این مهم اذعان داشته که ایشان نیز قول مساعد برای اخذ مجوز فاینانس ارائه کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان بوشهر معمولا تحقق نمی‌یاید برای این که بتوانیم از حق استان بوشهر دفاع خوبی کرده باشیم به دنبال افرایش دو درصد نفت به سه درصد بودیم که حدود 155 میلیارد تومان از این محل  نصیب شهرستان دشتستان شد که برای 500 پروژه تخصیص می‌باید.

وی ادامه داد: هر چند اعتبارات ماده 180 سال‌ها صفر بوده و نتوانسته‌ایم بر روی آن برنامه‌ریزی کنیم اما بدون اعتبارات ماده 180، از 80 میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته شهرستان دشتستان، 60 درصد از آن تحقق پیدا نکرد اما در همان اعتبارات نفت و گاز تا 98 درصد اعتبارات دشتستان تحقق یافت .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منبع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: از محل اعتبارات امسال 37.5 میلیارد تومان برای بخش آب ، 7 میلیارد تومان بخش سلامت، 4 میلیارد تومان برای برق، 8.7 در حوزه گردشگری و 4 میلیارد تومان برای ورزش و جوانان تخصیص یافته است. 

نظر سعادت راجع به پتروشیمی دشتستان

وی در خصوص پتروشیمی دشتستان گفت: طبعا هر نوع  پتروشیمی مشکلات خاص خود را دارد اما پتروشیمی دیلم 70 برابر دشتستان است که در استان بوشهر کارگروه مربوطه محیط زیست استان بوشهر آن را امضاءکرده است.

 وی ادامه داد: این بد است که یک مدیر خود مصوبه‌ای را امضاء کرده و بعد هم می‌آید با نگاه دیگر جوسازی می‌کند که این گونه رفتارها باید اصلاح شود.

مهم ترین چالش پیش‌رو دولت دوازدهم

 سعادت یادآور شد: مهمترن چالش پیش‌رو دولت دوازدهم موضوع اشتغال است که یکی از راه‌های آن سرمایه‌گذاری از نوع خارجی است که رهبری نیز اصرار بر آن دارد که باید زمینه حضور سرمایه‌گذار خارجی فراهم شود که امیدواریم در دستور دولت قرار گیرد.

توضیحاتی راجع به رییس جدید مجمع نمایندگان استان

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منبع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اختلافی با هیچکدام از نمایندگان استان بوشهر در مجلس ندارم و کاری هم به دیدگاه‌های سیاسی افراد ندارم و برای ریاست مجمع الماسی و خدری و شهریاری، هر سه بودند که وقنی کنار هم دیگر قرار گرفتیم اگر شما هیچکدام کاندیدا نمی شوید کاندیدا نمی شوم و همین اتفاق افتاد که البته برای من هم هزینه‌بر شد. 

وی ادامه داد: اگر الماسی کاندیدا می‌شد نگاهم جنسیتی نبود و به ایشان رای می‌دادم اما خدری را به واسطه این که لباس مقدس روحانیت بر تن داشت انتخاب کردیم که البته دو جلسه بیشتر تشکیل نشد و چون ایشان تشکیل نداد خودمان راسا پیگیر موضوع مطالبات استان شدیم .

سعادت بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده در روز سه شنبه این هفته سکینه الماسی و من کاندیدای ریاست مجمع نمایندگان استان بوشهر شدیم که البته سال گذشته قرار شد هر سال یک نفر کاندیدا شود که البته حجت‌الاسلام خدری به شوخی اعلام کاندیداتوری کرد و شهریاری هم گفت هر وقت هیچ کس کاندیدا نشد من کاندیدا می‌شوم که  با کنارکشیدن خدری، من و الماسی هر کدام دو رای آوردیم که به احتمال زیاد در روز یک‌شنبه هفته آینده یکی از ما دو نفر رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر می‌شود که البته اصراری بر موضوع ندارم و شاید از کاندیداتوری هم کنار بکشم.

قول می دهم به وزرای ضعیف و هر کس مردم دشتستان نخواهند، رای ندهم

وی در خصوص کابینه دولت یازدهم گفت: بخشی از این وزرا ضعیف و برخی قوی بودند که بهترین آنها وزیر امورخارجه بوده است که البته برای وزرای اطلاعات، امور خارجه و دفاع، نظر رهبری نیز برای نمایندگان مهم است و از اینجا من قول شرف می دهم که به وزرایی که ضعیف هستند و مورد نظر مردم دشتستان و ایران نیستند، رای نمی دهم؛ البته ممکن است وزیری را رای ندهم ولی رای بیاورد اما خب من کار خود را انجام می دهم.

سعادت با بیان این که «هر چند که بر روی وزرای کار، آموزش و پروش و کشور بین نمایندگان مجلس حرف و حدیث‌هایی نیز وجود دارد، ولی من روی قول خودم هستم» پیرامون رفع خصر نیز گفت: این موضوع در سطوح بالای تصمیم گیری در نظام بررسی می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر